Alla inlägg under mars 2008

Av Annajkon - 31 mars 2008 09:13

Jag läser ett härligt mail från Åsa i Fjärås som anordnade en mässa där i helgen. Hon trodde inte att det skulle komma så mycket folk och tyckte att jag skickade alldeles för många gula vykort att dela ut, men det hade kommer överförväntan mycket folk och alla de gula vykorten från AJKON utom två hade gått åt. Sådant blir jag så glad av, för då vet jag att det fungerar. Alla mässor inom alternativhälsa finns här!

Av Annajkon - 27 mars 2008 00:00

Vill du veta hur du mår just nu? Gör enkelt färgtestet på denna adressen!

Av Annajkon - 26 mars 2008 12:33

PAK är en etablerad behandlingsform som integrerar bl a affektteori, anknytningsteori, självpsykologi och kognitiv neurovetenskap. Metoden baseras på modern psykoterapiforskning och har i över 50 kontrollerade studier visat dokumenterat god effekt.

Kännetecken för korttidsterapi är tidsbegränsning, ett tydligt fokus och ett noga utvalt mål.  I denna terapiform betonas det känslomässiga samspelet i relationer. Utgångspunkten är det som händer just nu i livet. Positiva inre resurser stimuleras och förstärks i samspelet med terapeuten. Korttidsterapi pågår vanligtvis 1-1,5 tim/ vecka i max 6 mån. Läs mer!

Av Annajkon - 26 mars 2008 08:14

Jag kom på mig själv med att misströsta och längta efter våren, solen och värmen. Och när det väl kommer då går det ofta så snabbt att jag inte riktigt hinner med. Så nu har jag mer medvetet gått in i att njuta och acceptera det som är precis just nu, för att kunna njuta fullt ut när våren verkligen blir vår med sol och värme. Det är skönt att få känna längtan också....

Av Annajkon - 25 mars 2008 10:59

Med rubriker som Att överleva cancer - eller cancervården? Endagskurs i ekologisk medicin Bokstavsbarn och lessna barn- måste de förgiftas?
Att vaccinera eller ej - det är frågan började mitt arbete idag. Läs mer!

Som väl var vägdes dessa tunga ämnen upp av lite mer lättsamma rubriker som Djurkommunikation, Retreat och avkoppling, Tankens kraft, Medial utvecklingskurs, Reiki och Intuitionsträning Läs mer!

Av Annajkon - 20 mars 2008 13:44

Istället för att åka till Blåkulla iår, bokade jag tid för en Chokladmassage. Länge har jag gått och sneglat på annonserna i tidningen och undrat om det kan vara nåt, jag menar choklad ska man väl äta och inte ha på kroppen. Men så här lagom till påsk tyckte jag ändå att det skulle passa bra.


Jag fick lägga mig på mage endat iklädd trosor med ansiktet ner i ett hål. Susanne svepte in mig i handukar och blottade först min vänstra sida. Så var hon och hämtade en handfull varm choklad och började massagen med långa svepande rörelser, det var såå SKÖNT att jag bara ville ha mer hela tiden. Först axeln, ryggen och hela benet, uppigen axeln, ryggen och hela benet i långa svepande rörelser. Massagen kallas för Hawaiiansk massage ( Heartwork- metoden) fick jag veta senare. Olika terapeuter som använder choklad i sina behandlingar använder olika slags massageformer, det kan vara bra att veta.

När vänster sidan var klar, var det höger sidas tur, samma procedur, axeln ryggen och hela benet, upp och ner i långa svepande rörelser. Hela ryggen fick en omgång därnest och därefter fick jag vända på mig. Magen är ofta utesluten när man får massge , men inte denna gång, armarna fick en omgång liksom både fötter och händer, för att inte tala om ansiktet, det är nästan det skönaste, helt underbart.


Chokladen som används är 100% ekologisk choklad som värms och blandas med mandelolja för att få rätt konsistens. Det går åt ca 2 dl och det överflödiga torkades bort med papper. Choklad innehåller många bra ingredienser som också utsidan av kroppen mår bra av.Jag blev vacker brun över hela kroppen och doftade svagt av choklad. Vem som helst hade tagit mig för ett påskgodis.

Av Annajkon - 19 mars 2008 13:18

Jag startade tidigt den här morgonen. Dagen innan hade det snöat rejält så jag hade varit lite tveksam om jag skulle resa iväg, men vägarna såg torra ut och solen sken från en klarblå himmel. Jag klev ur sängen redan halv sju för en ordentlig grötfrukost. Visserligen är det inte så långt till Österlen, bara 10-12 mil, men ändå, det är en timme i bil och man vet inte vad som kan hända när snön plötsligt kan virvla upp och blåsten tillta. Det gäller att vara förberedd.


Målet för min resa den här gången var Desirée Månsson, som bor på en lantgård utanför Borrby på Österlen. Jag har varit på Österlen många gånger, det tillhör ett av de givna sommarnöjena att ta en tur och bara njuta, Att besöka någon som valt att bo här året runt , det känns speciell. När jag efter att ha kört på slingriga vägar genom ett solstärkt landskap kom jag äntligen fram till Desirée Hennes hus vaktades av en vacker schäfer som glatt hälsade på mig.


Desirée är en av de terapeuter som presenterar sig på AJKON och den metod hon kan var den jag var här för att prova. Medicine-Buddha Healing Energy heter den och urspungs energin kommer från, som namnet säger från Buddha. Jag fick lägga mig under ett täcke på en säng, för att jag skulle ligga skönt, och Desirée började "räkna ner" mig, dvs hon hjälpte mig att slappna av, ta några djupa andetag och läppa alla tankar som snurrade i mitt huvud. Det första jag kände var hur en pirrande känsla spred sig från huvudet genom hela kroppen ner till fötterna. Ungefär som sockerdricka men ändå inte. Sen kände jag hur Desirée med svepande rörelser över min kropp rensade min aura. På tio minuter ungefär var det över. Enligt Desirée kan hon inte ge mer av energin eftersom få människor kan ta emot mer av denna kraftiga healing. Hur det är med det, vet jag inget om, men jag hade inte lust att prova mer. Ofta blir effekterna av för mycket energi efter en healing behandling inte bra, så jag avstod.


Precis efteråt kände jag mig något dizzy, men bara efter en liten stund full av energi och när jag satte mig upp sprudlade det om mig, vilket bekräftades av Desirée. Hon har kunnat se sedan barnsben, något som jag inte kan, hon berättade om alla färger hon såg kring mig när jag berättade. Det var riktigt roligt att få höra om det.


Väl hemma igen, var jag ordentligt trött, om det var bilresan eller healingbehandlingen vet jag inte, men jag tog mig en välbehövligt tupplur och mådde sedan riktigt bra resten av dagen.

Av Annajkon - 18 mars 2008 09:26

Idag strålar solen från en klarblå himmel och världen är såå vacker. Det är synnerligen sällsynt där jag bor att allt detta sammanfaller, det brukar vara snöslask på en gång, så fort det kommer snö. Men just idag är det tom nästan minusgrader, nja det var ju inte riktigt sant... fem plus i solen, men ändå... snön ligger kvar på kastanjeträdets grenar utanför mitt fönster och all snön som föll på min bil ligger snällt kvar. Det blir till att skrapa rutor för första gången den här vinter. Tur att jag inte hann byta till sommardäck...

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Skapa flashcards