Alla inlägg under april 2008

Av Annajkon - 30 april 2008 13:05

Nu är allt knåp klart, jag har i två dagar suttit och skrivit på det senaste nyhetsbrevet, det är alltid lika roligt. Det går snart ut till 3000 personer och bara tanken på att skriva till så många fyller mig med sådan glädje. Den här gången berättar jag om mina möten i Stockholm, aktuella terapeuter, det som händer de närmaste två veckorna, m.m Det är mycket shamanism just nu. Läs mer!

Av Annajkon - 30 april 2008 11:16

Idag kan jag presentera en ny utbildare på hemsidan. Det är Susanne Jönsson som  vill synas mer med sin omfattande utbildning Helhetsterapi, där det ingår många delkurser, men så sträcker sig utbildning över 1,5- 2 år, så när man väl är färdig kan man väldigt mycket bra saker. Läs mer!

Av Annajkon - 29 april 2008 09:27

Jag som druckit kristallvatten hela våren trodde in i det längsta att jag skulle vara skonad från pollenallergin. Men igår var jag ute och cyklade i blåsten, vilket nu i efterhand verkade vara lite osmart. Onödig exponering. På eftersmiddagen när jag skulle ut en runda igen tog jag för säkerhetsskull bilen. Men på kvällen var klådan i ögonen förfärlig, så tog jag en allergipilla och det hjälper ju nästan på en gång. Natten har varit utan besvär. Vis av detta låter jag fönstrena vara stängda, trots att värmen stiger till uppemot 30 på förmiddagen i mitt vardagsrum.

Av Annajkon - 28 april 2008 19:35

i min trädgård just nu!!!

Av Annajkon - 28 april 2008 13:03

Jag har fått en ny annonsör. Det är NaturMedicinskaHuset i Ängelsberg

Ett hus fyllt av hälsa, konst, poesi, musik och mening.
En lisa för kropp och själ.
Ett härligt ställe att besöka under sommaren. Där finns mycket att upptäcka.

Av Annajkon - 24 april 2008 09:52

Så  var det dags för resan egentliga syfte - terapeutträffen . Vi blev sju som träffades och berätta om oss själva. Det var  Elizabeth NormanAnette Faringer, Christina Engborg, Dorothée Östlund, Sigyn WearlandBirgitta Holmer och jag. Mycket intressant och spännande. Jag facineras alltid av alla utbildningar som finns och att så många terapeuter är så välutbildade. Hade man jämfört med en vanlig läkare har de ofta mer än dubbelt så mycket i tid på skolbänken. Dessutom har de alla ett genuint intresse för människors välmående och inre växande. Mötet var mycket lyckat och gav absolut mersmak. Tack till alla som var med.

Av Annajkon - 24 april 2008 09:41

Efter en skön och avkopplande promenad och tillika mycket njutningfylld lunch på Etnografiska strosade jag inåt stan igen vid tretiden för att möta Anette Faringer på Bildterapicentrum på Luntmakaregatan 67.  Lokalen var ljus med vitmålade väggar allt för att den egna bilden som man målar antingen i grupp eller vid privat konsultation ska få all uppmärksamhet. Jag som gått på kurs i Symbolmåleri facineras av all den kunskap man kan plocka fram tillsammans med en välutbildad bildterapeut. Det känns att Anette är en sådan. Hon har många långa utbildningar och ett genuint intresse för människors möjligheter att utforska sin potential med hjälp av bildernas budskap. Själv provade jag en övning som gick ut på att plocka ut tre bilder bland ett hundratal och på det sättet få en vink om på ett djupare plan vad som var viktigt för mig just nu. Som tarotkort men med egen tolkningsrätt. Anette är en person det är enkelt och lätt att vara med, här finns inga krusiduller eller konstigheter utan umgänget går lätt och enkelt. Men framför allt roligt...vi skrattade en hel del. En terapeut jag mycket varmt rekommenderar.

Av Annajkon - 23 april 2008 16:00

Färden går vidare till Hornstull och möte med Christina Engborg. Ovan vid T-banans finesser går jag upp vid fel uppgång och hamnar i Högalidsparken. Utan karta har jag mycket svag aning om vilket håll jag ska gå. Jag har ju sett på kartan som jag glömde hemma att Bergsundstrand 11 ligger vid vattnet men i den denne änden av Södermalm finns det ju "två" vatten. Som väl är finns det folk att fråga så jag kommer till slut rätt. Christina hyr en lite etta här och rummet är trevligt möblerat med två fåtöljer och en säng. Hon jobbar som Auktoriserad Samtalsterapeut, Ackrediterad Resanterapeut och Regressionsterapeut. Att vara Auktoriserad innebär att hon går på regelbunden egenterapi och fortbildning , gör hon inte det får hon inte fortsätta att kalla sig för Auktoriserad då blir hon "bara" diplomerad. Att vara Ackrediterad (engelskt begrepp) innebär att hon måste lämna in fem uppföljningar varje år till skolan (Brandon Bay) för att fortsätta ha den titeln. I godkännandet ingår också en fortbildning vart fjärde år och att delta som assistent på utbildningar inom Resanterapi, m.m


Det var lätt att prata med Christina om allt möjligt och mitt intryck är att hon har mycket erfarenheter kring problem och kriser man kan råka ut för i livet. Hon känns mycket seriös och gedigen i sina kunskaper, en terapeut som jag varmt rekomenderar.

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards