Alla inlägg under juni 2008

Av Annajkon - 24 juni 2008 12:21

Så här länge gick det att hålla sig ifrån datorn. Jag tror att jag behöver trappa ner. Det är som alla andra droger att sluta tvärt kan aldrig vara bra. Solsken ute hjälper, men igår var det ju ett förfärligt väder, så så skrev jag en del mail som jag var tvungen att se idag om jag hade fått svar på. Alltså skriv inga nya mail till folk som du förväntar dig svar ifrån. Det är ett gott råd, till både mig själv och alla andra.

Av Annajkon - 23 juni 2008 10:34

Nu skriver jag denna termins sista nyhetsbrev. Det ska bli så skönt med ledighet från datorn. Planerar att vara ifrån den i minst två veckor, sen får jag väl se hur det blir med det. Det är inte alltid det enklaste. Sen sist har jag varit på konferans om Helande vibrationer och mött Katarina Arvidsson en av AJKONs terapeuter. Hamnar du inom vården på något sätt i sommar, passa på att fråga efter Healing Touch. De blir fler och fler inom vården....

Till dig som står i valet och kvalet om vad du ska göra av din semester, kommer här några semestertips. Tack för alla bidrag!

* Ales Stenar i Skåne ikväll den 23 juni inleds Cermoniresa genom Sverige, läs mer!

* Taberg, Jönköping den 25 juni fortsätter Cermoniresa genom Sverige, läs mer!
* Marstrand - eldmöten den 4 och 18 juli ring Johan eller Kristian på: 0304- 303 36 för mer info

* Anundshög, Västerås den 21 juli fortsätter Cermoniresa genom Sverige, läs mer!
* Emmaboda - Mundekulla kurs och Retreatgård, de har kvinnofestival ( juni) sommarläger (juli) och musikfestival ( augusti). Läs mer!
* Höga kusten - området mellan Härnösand och
Örnsköldsvik och speciellt då Nordingrå underbart ställe att vila och samla kraft på varje sommar. Läs mer!
* Näsåker, Ångermanland - Den uppvaknande Gudinnans center - utställning "Efter tusen år av tystnad…" av Birgitta Onsell Läs mer!

* Ängelsberg / Västervåla i Västmanland - utställning om Tredje Testamentet, Martinus livsåskådning och världsbild. Läs mer!
* Håll dig ajour, läs i BLOGGEN! Kommentera gärna och få en direktlänk till din egen hemsida.


* I detta nyhetsbrev presenterar jag stolt: Katarina Arvidsson (nytt foto) , Carina Rönnqvist, Jessica Glimmra och Marianne Backe.

Det var allt för den här gången, hoppas du hittade något lockande resmål. Har du resetips till nästa nyhetsmail som kommer den 23/7, maila mig!

Med önskan om en fantastisk semester!
Anna Jönsson
anna@ajkon.se

Av Annajkon - 19 juni 2008 18:13

Ja då återstår bara att önska alla en riktigt fin midsommar med mycket sill, färskpotatis, gräslök och jordgubbar. Nu stänger jag datorn och tar lite ledigt från den iaf fram till måndag, då jag ska skriva nyhetsbrev igen.

Av Annajkon - 18 juni 2008 18:09

Nadja Lakanen ringde till mig. Hennes mail till mig kommer bara inte fram. Jag undrar alltid varför det blir sådär, men har aldrig kommit på varför. Iaf fick hon sagt att hon skulle ha mässa i september och ville gärna ha det med i  kalendern. Så nu ligger hennes Regnbågsmässa i Eskilstuna med i kalendern.

Av Annajkon - 17 juni 2008 18:07

Kanske det varit lite för mycket den sensate tiden, det blir ju lätt så inför midsommar, jag vill ju hinna med så mycket som möjligt så att jag kan vara ledig sedan. Mycket som ska fixas. Så igår vaknade jag med rejält ont i halsen...

Av Annajkon - 16 juni 2008 15:08

I helgen var jag på en  intressant konferans. Det var en inbjudan från Edgar CAYCE Center som för 19:e året i rad arrangerade en konferans med titeln Helande vibrationer. Från tidiga morgon (9.00) till sena kvällen (18.15) bjöds det på intressanta föreläsare och spännande möten i inspirerande miljö. Maten var dessutom förträfflig.

Under lördagen berättade bl.a Boris Aranovich om "En unik chans att bli riktigt frisk", hans fru Iwona om "Färg och form som kommunikationsbärare", Sanfred Jansson om " Medveten inre utveckling genom meditation". Efter lunch var det dags för den som egentligen var anledningen till att mitt intresse väcktes, Petra Köhne. Hon är läkare i Tyskland och arbetar med alternativa terapier, som hon blivit undervisad om från andra sidan under en nära-döden-upplevelse. Mycket intressant och spännande!

Lördagen avslutades med en läcker konferansmiddag, vi var mer än 70 personer som  i glatt samspråk avslutade denna första kväll.

På söndagen började vi redan 8.45 med att Ulf Westman aktiv inom Stiftelsen Edgar CAYCE Center berättade om Cayces hälsoprodukter och apparater. Rune Östensson mycket kunnig inom Martinus kosmologi berättade om Fysiska och andliga näringskällor och Gun Olofsson - orförande i nämnda stiftelse berättade om vibrationer utifrån Cayces alla readings, mycket intressant med många exempel. För att bara nämna några av de jag lyssnade på under söndagen. En stor del av behållningen på en sådan här konferans är alla andra som är där. Alla med stor intresse för andlig och personlig utveckling.

Av Annajkon - 13 juni 2008 07:44

Så var det äntligen dags att träffa Katarina Arvidsson. Hon har varit med på min hemsida nu drygt ett år och är mycket nöjd med det, därför kändes sdet som att det var hög tid att äntligen träffas. Katarina bor och bedriver sin verksamhet i ett eget hus lite utanför Simrishamn i orten Hammenhög. För mig som kom från Malmö var det enkelt att hitta och bra att parkera. Katarina har sedan några år utbildat sig till samtalsterapeut med KBT som inriktning hon är också avslappningspedagog. Till henne kommer alla slags människor som behöver stressa ner, känner sig oroliga eller vill ha en samtalspartner i en jobbig period av livet. Katarina har en "vanligt" jobb som lärare i en skola i Simrishamn, där hon varje dag arbetar med relationer barn/ vuxna, vilket ger ständiga utmaningar och lärdomar att använda i det arbete hon har i sin egen verksamhet.


Jag blev visad till rummet en trappa upp som hon jobbar i . Det är sköna fåtöljer i ett varmt gult rum som inbjuder besökaren att slå sig ner för samtal. Lite längre in finns även en säng för den som önskar vila eller få hjälp med avslappning och stresshantering.


Läs mer om Katarina!

Av Annajkon - 11 juni 2008 12:15

Detta är en form av zonterapi - utförs under fötterna - som lämpar sig väldigt väl för personer med redan stora smärtor i kroppen, tex fibromyalgi och reumatism m.m Behandlingen är en mycket lätt vibrerande tryck som påverkar nervsystemet genom att börja reflektera optimalt och normalt. Alla organ, leder och vävnader förses med ny engergi och dessa faktorer sätter igång uppbyggnadsprocessen.

Det blinda trycket skapar ro i klienten och många faller i djup sömn. Spänningar i kroppen kan bli upplösta. Inre ro, harmoni liknar en del av det fundament som påverkar hälsan i positiv riktning.
Det tar tid att bli vän med sin själ och klienten behöver beväpna sig med tålamod. Varje enskild inivid har sin egen hastighet att utveckla sig och det måste behandlingen rätta sig efter.
Det blinda trycket sätter fokus på att sätta igång fysiska och psykiska funktioner, alltså stärka människans inneboende resurser.
I denna förbindelse kan också nämnas den energi som terapeuten överför via behandlingen, energifältet omkring kroppen ökar under behandlingen vilket bidrar till ökad motståndskraft mot yttre disharmoni.

I behandlingsförloppet kan samtal ingå, råd, om kost och kosttillskott, örtteer som både är nyttiga och uppbyggande för varje inividuell klient samt fysiska övningar och råd och kreativa tankar, läran om sig själv, där man bevisar för sig själv att man kan och man duger.
20 gr´s trycker används som förebyggande led i sjukdomsbemästring och personlighetsfrämmande utveckling. Även för den som har mycket svår och jobbig värk. Två timmars behandlling.


Visst låter det spännande! Ska prova efter semestern!

Läs mer!

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Skapa flashcards