Alla inlägg under december 2008

Av Annajkon - 29 december 2008 11:34

Är inne en kortis och kollar alla mail, det blir en hel del på en vecka. Lite småjobb att göra, godkänna några bilder, några texter, samt några nya datum i kalendern. Går väl ut en sväng efter lunch och handlar lite ingredienser till nyårsmiddagens efterrätt. I min familj, delar vi upp middagen på nyår. Någon fixar förrätten, någon huvudrätt och vin, och på min lott iår blir det att fixa en smarrig efterrätt. Vi kommer att göra egen glass i form av glassbomb med vinbär och inkokta päron. Det är lika spännande varje år, för alla är hemlighetsfulla med sina bidrag, trots detta blir måltiden alltid fulländad och precis perfekt.

Av Annajkon - 22 december 2008 16:44

...passar på att önska alla det... stänger även bloggen några dagar nu är det julledighet som gäller, inget med datorer utan bara umgänge med familj och vänner och njuta Jansson, tryffel och mjuka klappar. Ingen snö där jag bor men väl nordvästlig vind och strålande solsken har de lovat i jul.

Av Annajkon - 22 december 2008 15:23

Inne å jobbar en kortis, skickar nyhetbrev det sista för iår. Känner att jag behöver vila mer, nu stänger jag butiken, officiellt för att inte öppna igen förrän den 7:e januari.

Av Annajkon - 20 december 2008 15:21

Gör ingenting idag heller, jo jag är uppe tidigt, innan alla andra och går i mörkret kvart i åtta till CityGross, de öppnar klockan 8. Så skönt att vara där innan alla andra. Köper till en Jansson, och två sorters tryfflar.  Väl hemma äter jag frukost och går och lägger mig i soffan.


På eftermiddagen blir det tryffel med konjak och en sort med russin.

Av Annajkon - 19 december 2008 15:19

Gör ingenting... sover till tio och ligger och drar mig till halv tolv. Käkar frukost och går och lägger mig i soffan. På kvällen är förkylningen mycket bättre.

Av Annajkon - 18 december 2008 15:17

Försöker ta det lugnt för att orka åka på teatern jag bokat med några tjejer från föreningen. Dricker honungsvatten och köper starka halstabletter. Väl på teatern som varar i 3 ½ timme (Jösses flickor!) drar snuvan igång ännu värre och jag är glad att jag tog med toarullen i sista stund, så jag slipper sitta och snyta mig i halssduken.

Av Annajkon - 17 december 2008 15:15

nu sätter snuvan in också¨, jag kommer till Ulla i Tofta, där vi ska sitta och ladda alla julbrav med program, snuvig och nysig och de får välja om jag ska stanna eller åka hem igen. Jag får stanna, men de håller sig alla på avstånd.

Av Annajkon - 16 december 2008 15:14

fortsatt ont i halsen, men vila har jag inte tid med, det är bara å jobba på. Hinner trots allt med en en hel del. Är nöjd när jag halv fem på kvällen konstaterar att programmen hinner bli färdiga, men något nyhetsbrev bli det inte.

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards