Alla inlägg under februari 2009

Av Annajkon - 25 februari 2009 13:40

Ny metod på hemsidan, ROHT står för  Reiki Och Holistisk Terapi det är en djupgående terapi som hjälper dig att bli medveten och släppa taget om de programmeringar som fortfarande påverkar ditt liv. Healing i kombination med kropps- och regressionsterapi hjälper dig att få kontakt med ditt omedvetna, din kropp och all den kunskap och visdom den besitter. Kropp – känslor – själ i samarbete och den terapeutiska processen går lättare och snabbare.

Det är din process – terapeuten följer processen genom att lyssna på dig, sin intuition och på den hjälp hon/han får från guider och hjälpare.

När man arbetar på en djup nivå med sig själv – löses problem upp – oavsett hur problemen eller svårigheterna visar sig i det yttre. Om du har problem...Läs mer!

Av Annajkon - 23 februari 2009 13:26

Åter på plats vid datorn efter en mycket givande och omtumlande HEMKOMSTEN kurs med Ulla Wallin i Kattarp. Med oerhörd respekt och ödmjukhet för varje enkild individ lotsar hon oss hem till oss själva igen, via Resanprocesser och The Work, och massor av liverfarenhet, och visdom från En Kurs i Mirakel - ingenting nytt under solen. Ändå presenterat på ett sätt som får oss att minnas vilka vi är och vart vi är på väg. Att vi alla är precis där vi ska vara och att allt alltid samordnas till det bästa.


Av Annajkon - 16 februari 2009 14:39

mmm en resa till AMORGOS i Grekland, det är inte fel. Jag har en kompis som var där förra året tillsammans med Andreas på BodySense Kunskapsutveckling, hon berättade att det var blev en oförglömlig resa. Härligt när man kan resa med likasinnade som liksom en själv upplever mer än det man "bara" ser, hör och känner med sina fem sinnen. Skönt att dela sådana upplevelser med fler.

Av Annajkon - 14 februari 2009 11:59

Vid gryningen den 14:e februari, den dag som vigts åt St Valentin, kärlekens beskyddande helgon, går månen i Vågens tecken in i det sjunde huset som står för relationer. Samtidigt är Jupiter och Mars i linje i Vattumannens tecken i det tolfte huset som står för andlig transformation.

För fyrtio år sedan, hörde vi sången Aquarius (Vattumannen) i musikalen Hair; de intuitiva orden påkallade den nya tiden och vårt kollektiva uppvaknande med dessa ord:

When the Moon is in the seventh house
När månen är i sjunde huset

and Jupiter aligns with Mars
och Jupiter i linje med Mars

Then peace will guide the planets
Då kommer fred att vägleda över planeterna

and love will steer the stars
och kärleken kommer att styra stjärnorna

This is the dawning of the Age of Aquarius...
Det här är gryningen av vattumannens ...

När solen går upp den 14:e februari förkroppsligar vårt kosmos denna perfekta constellation för att stödja vår kollektiva manifestation av kärlek och fred och, som sagt, gryningen av Vattumannens tid.

Vattumannens horoskop för den 14e: februari avslöjar en mängd och viktiga influenser som blandar sig med Vattumannens energier i det tolfte huset. Expansiva Jupiter och vitala Mars är i linje med vårt högre ändamål i den norra noden. Chiron, den sårade healern, är också närvarande och ger oss möjlighet att läka de sår som separerat oss så länge. Neptunus visar oss betydelsen av kollektiva humanitära åtgärder och energier, och hur vi tillsammans kan skapa social rättvisa. Den strålande Solen upplyser hela den kosmiska föreställningen.

Merkurius, också i det tolfte huset, men precis bortanför sin höjdpunkt i Stenbockens tecken, förenar sig med Pluto för att kommunicera och förankra Det Stora Skiftet som nu transformerar våra globala strukturer och instutioner.

Månen i Vågen i det sjunde huset förstärker relationer som är skapade i harmoni och god vilja, relationer som står för samarbete för det högsta goda och för villkorslös kärlek.

Venus i Väduren i det första huset ger energi och kraft till dynamisk samverkan och samskapande. Tillsammans är ett nyckelord.

Saturnus och Uranus kommer att vara i opposition och det pekar på konflikter mellan det gamla ohållbara paradigmets upplösande i kontrast till vår nya uppvakande värld som strålar allt starkare. Deras positioner gör dock att detta uttryck kommer att försvagas.

Klockan 07.25 GMT/UT, dvs 08.25 svensk tid, den 14:e februari och för de 18 minuter som denna konstellation existerar, är du inbjuden, i vårt kollektiva kosmiska hjärta, att dela med dig av din egen intention av kärlek och fred för att tillsammans skapa gryningen av Vattumannens Era till vårt Universum. Du kan medverka på vilket sätt du vill, bara det känns rätt i hjärtat. Det finns olika möjligheter: du kan vara med 07.25 (UT), eller 08.25 lokal tid. Det senare kommer ge energi till en våg av kärleksfylld intention som kommer att röra sig runt hela vår planet.

Av Annajkon - 11 februari 2009 20:07

På den nya sidan kan alla som vill skriva rekommendationer om de terapeuter de besökt och varit nöjda med. Johan skrev detta om Ylva- Charlotte Olofsson


"Innan jag kom till Ylva-Charlotte på samtalen, så trodde jag att jag aldrig skulle kunna må bra. Ingen hade kunnat hjälpa mig tidigare och jag hade (liksom hon skriver om sina erfarenheter), också varit hos en massa olika terapeuter, och hos många som jobbar alternativt, och jag hade läst en massa böcker mm, så jag var på helspänn första gången jag besökte henne, helt beredd på att bli besviken igen. Men hon var så annorlunda än alla andra.Man märker att hon verkligen vet saker som jag skulle tro säkert bara ett litet antal människor vet än så länge, om hur det går till att helt bli fri från alla sina rädslor och sjukdomar mm.Hon arbetar utifrån en helt annan synvinkel och ett helt annat perspektiv än andra som jobbar med detta gör. Och jag vet ju själv nu att det är helt sant det hon skriver. Man blir alldeles fri från sin ångest och annat som är tungt! Och man känner sig helt glad och lugn.Och eftersom hon hittar på pricken det som det handlar om i grunden, så går det bara inte att komma tillbaka till det gamla svåra igen. I och med att jag förstår hur saker hänger ihop och har varit med om hela processen, så går det bara inte att må dåligt.Det var också snabbt så att jag kunde vara delaktig i att hjälpa mig själv, så jag inte behövde bli så beroende av hennes hjälp. Och det var så förbaskat skönt att märka att jag kunde så enormt mycket mer än jag trodde. Och att jag kunde lita på mig själv. Jag märkte hur mycket jag kan och hur stark jag egentligen är.Det kändes helt naturligt att gå till henne, hon blev på många sätt som en nära vän. Och vi skrattade mycket.Jag säger bara Gå till henne! Ni kommer aldrig att ångra er. Hon är helt suverän!
/ Johan Sjölund"

Av Annajkon - 11 februari 2009 09:14

Visst är det häftigt när man ena dagen är inne och tittar på sidan Ett klick för skogen och ser att det är ca 9900 som klickat dagen innan och två dagar senare är det  26870 klick.

Av Annajkon - 10 februari 2009 14:15

Idag har jag fått tips på mailen om att Nova förlag i Lund har bokrea t.o.m den 28/2. Bl.a kan man köpa deras omtyckta böcker om samtal med naturandar. Den senaste boken Nya samtal med naturandar kan man beställa beställa  för 234 kr inkl porto (band 2 i deras uppskattade Naturande-serien, normalpris 260 kr). Besök hemsidan för mer info.

Av Annajkon - 9 februari 2009 11:17

Ett klick varje dag räddar gammelskogen utanför Göteborg, 19 mars är sista dagen. Jag har lagt upp länken på sidan, men det är inte det lättaste att komma ihåg. Nu gör jag mer, lägger in den på varje sida, och hoppas det gör mycket nytta. Varje dag klickar ca 9900 personer på den där länkenm det borde kunna bli minst 10.000 klick.

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards