Alla inlägg under november 2007

Av Annajkon - 28 november 2007 15:15

Tänk dig att under en hel helg verka i ett sammanhang, där syftet är att plocka fram det som är det absolut bästa hos dig, tillsammans med människor som alla älskar dig, fast de vet inte om det ännu. Du blir mycket varsamt medveten om att du med blixtens hastighet och av väldigt mycket gammal vana dömer andra människor, och därmed dig själv, eftersom alla och allt du har i din omgivning är delar av dig själv. Allt du ser genom dina ögon, som din hjärna registerar är det du själv har skapat som din verklighet. Enkelt eller hur?

Ja det är så enkelt, det svåra är att förstå och förlåta alla missbedömningar man gjort, som förpestat både sin egen och andras tillvaro... men det är aldrig försent att finna en lösning..

Denna kurs baserad på En kurs i mirakel, Resan samt The Work är det som Ulla Wallin delar med sig av en gång i månaden till alla som vill komma och uppleva det. Nästa års kurser finns under rubriken HEMKOMSTEN i kalendern

Av Annajkon - 27 november 2007 15:12

mmm åter från kurs... Jag mår förträffligt, jag älskar kurser som får mig att må så bra... den gav mig dessutom verktyg till att må bra mer tid än denna. Ofta kommer man tillbaka i verkligheten och upplever att alla gamla tankar och mönster bara hoppar på en och så är det likadant igen, men inte den här gången...jag mår riktigt riktigt bra.

Av Annajkon - 22 november 2007 15:11

ja hur gör man för att inte jobba för mycket, det är ju så väldigt roligt. Idag hade jag föresatsen att "bara" jobba ett par timmar innan frukost och nu är klockan snart lunch. I helgen åker jag bort för att gå på kurs, tänkte därför vara ledig idag och på måndag för att ta hand om mig själv också, men så skulle jag "bara" gå in och kolla mina mail och avsluta några saker som jag påbörjade igår, och fastnar.... men nu när jag fått berätta hur det är kan jag enklare ta beslutet att bara avsluta och tänka att ingenting är viktigare än jag just nu. Allt annat kan vänta tills på tisdag, då jag sitter vid datorn igen.

Av Annajkon - 20 november 2007 15:06

Jag läste ut den i helgen.. den ger svaret på allt... ja det är ju ett slitet utryck, men det känns faktiskt så. Känslan är gränslös glädje och befrielse. Allt som jag föreställt mig vara förfärligt och besvärligt förklaras på ett enfaldigt enkelt sätt och jag kan bara slappna av och vara i det... det är en vidlyftigt befriande känsla Boken är Oändlig kärlek är den enda sanningen allt annat är illusion, författare David Icke - Läs den och bli befriad du också.

Av Annajkon - 19 november 2007 15:01

Från ingenstans kom hur mycket besökare som helst, från att ha 1500 besökare i snitt per dag fick AJKON i ett enda slag det tredubbla. Allt "bara" för att en journalist på Aftonbladet skrev en intressant artikel och i faktarutan skrev Hitta en terapeut nära dig, klicka på www.ajkon.se Jag hoppas att alla reklampengar har lett fram till detta, för annars är de pengarna kastade i sjön.

Av Annajkon - 15 november 2007 15:00

Inatt måste det ha varit riktigt kallt även här i Skåne, för när jag ser ut genom mitt fönster ser jag att fiskmåsarna går på sjön utanför.

I går var jag i Ottarp och lyssnade på Sabine Gartner, hon driver tillsammans med en annan kvinna ett barnhem i Kenya och berättade om det arbetet och om alla barnen. Det var oerhört inspirerande och givande. Jag kände att jag blev väldigt berörd av det hon berättade och att jag var nära att gråta flera gånger.

Sabine lärde jag känna då hon var alternativterapeut och jobbade som energimassör. Då var hon kund på AJKON och hade en egen presentationssida. Så stötte jag på henne på en mässa i Malmö i våras och det formligen lös om henne, hon hade hittat sitt hjärtas väg. Jag köpte flera väldigt vackra afrikanska saker av henne och de sakerna utstrålar fortfarande den glöd och kärlek som Sabine spred omkring sig på den mässan. Besök hemsidan och se bild på Sabine och alla barnen.

Av Annajkon - 13 november 2007 14:56

Plötsligt från ingenstans blev jag sjuk igår kväll. 39 graders feber och brinnande huvudvärk däckade mig fullständigt. I natt har jag knappt sovit något alls och haft väldigt ont i kroppen.

Pratade med en kompis igår, hon hade också från ingenstans blivit rejält sjuk med 40 graders feber för en veckor sedan.

Jag undrar vad det är på gång, är det en ny sort sjuka eller vad är det frågan om.

Av Annajkon - 12 november 2007 14:55

Så seg... svårt att komma igång, fast jag var ju och handla redan halv nio i morse. Jag måste påminna mig hela tiden om det som jag faktiskt gör, trillar lätt in i allt som jag inte hinner med, får stresskänslor i hjärtat av det. Och så lätt det leder till otillräcklighetskänslor.

Jag har ett knep som jag använder. Varje dag skriver jag upp i en bok allt som jag hade tänkt hinna med under dagen, sen skriver jag upp allt som jag gör utöver det som jag hade tänkt. I slutet av dagen kan jag se tillbaka på en fullklottrad dag i kalendern. Det är så skönt när kvällen kommer att luta sig tillbaka och bara njuta.

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards