Alla inlägg under december 2008

Av Annajkon - 15 december 2008 15:12

Ont i halsen, de första tecknena börjar visa sig på att jag jobbat för mycket. Jag sitter som vanligt denna dagen vid datorn och jobbar. Har ännu en hel del samtal kvar att göra och ett program blad som på onsdag ska skickas ut i den förening jag är med i.

Av Annajkon - 13 december 2008 15:06

Heldag i Lund...resa runt medicinhjulet med Maria Wemrell. Vi började i Syd, där Ormen hjälpte oss att komma i kontakt med kroppen samt att släppa det gamla, den 22/11 mötte vi jaguaren och fick hjälp med att se våra skuggsidor, den 23/11  var det dags för kolibrin eller kungfågeln som sätter oss i kontakt med vår kraft och vår visdom, samt med stödet från våra släktingar och förfäder. Idag var det dags för Örnen som hjälper oss att ha överblick, hålla visionen vid liv samt ha god och givande kontakt med döden och transformationen.  Ytterligare en dag med mycket kraftfulla övningar, bl.a en där vi genom att gå över tidslinjer uppritade på golvet fick kontakt med det som varit viktigast i våra liv, men också få känsla för vilka åldrar som gett mest avtryck. Vi gjorde också en oerhört kraftfull begravningsrit som knappast lämnade någon av oss oberörd.

Av Annajkon - 12 december 2008 18:49

På Lilla Strandvägen i en fantastisk fin våning med utsikt över havet ligger Alternativet  - en mötesplats för dig som gillar personlig utveckling. Det var Susanne Bönnemark som bjudit in mig för att berätta lite mer om min hemsida och fördelarna med att vara med på den. Hon tyckte det lät mycket bra, så hon skrev in sig direkt. Det var jätteroligt, hon är min första kontakt i Landskrona och det var minsann på tiden

Av Annajkon - 11 december 2008 18:36

Äntligen, som jag har letat efter ansiktkräm som inte innehåller konserveringmedel, parabener tycks finnas i allting. Nu har en kvinna i Malmö tänkt till och skapat en produktserie baserad på Neemträdets läkande och helande verkan. Det är en ren njutning att smörja in ansiktet med dessa produkter. Själv köpte jag på en gång ovanstående kräm. Det är en solskyddande kräm som skall användas dagligen till ansiktet för att skydda huden från solens skadliga UV-strålar samtidigt som den förhöjer hudens glans och lyster. Appliceras i ansikte och nacke. Glasburk - återvinningsbar. Och den luktar så gott... Men det allra bsäat är att det räcker med en dos per dag, till skillnad mot andra krämer jag använt tidigare.

Av Annajkon - 9 december 2008 12:21

Pratar med Bodil Johansson, hon berättade att hon varit sjuk under hösten och inte jobbat. I september hade hon börjat bli dålig. I fyra veckor hade hon haft hemskt ont i huvudet och hade kräkts varje dag. Till slut las hon in på sjukhus och fick antibiotika, nu var det mycket bättre, men hon hade verkligen fått sig en tankeställare under hösten att bättre ta hand om sig själv. Hon ville iaf vara med ett år till på hemsidan, vilket hon är mycket nöjd med.


Bra tips från universum att inte köra slut på sig själv...rätt som det är är det för sent och då är det liksom inte så mycket att göra än att faktiskt bara vara det som man mest av allt flyr ifrån.

Av Annajkon - 4 december 2008 23:56

... fick avsluta denna arbetsvecka. Det blåste iofs ganska kallt så en ylletröja hade inte varit fel och när vi kom in kände jag hur kall jag blivit om fötterna. En god middag och ett glas gott öl blev det på Thairestaurangen brevid Royalbiografen. Rekommenderar deras friterade anka, en verklig höjdare. Gick en sväng å kolla i alla vackra skyltfönster innan vi slank in och såg De ofrivilliga på Filmstaden. En ovanlig, men i högsta grad sevärd film. En avslutande Mocca-latte på Expressohouse satte pricken över i:et på denna  kväll. Nu är det snart dags att sova och jag hoppas på en lång natts sömn utan några funderingar på hemsidan i natt.

Av Annajkon - 4 december 2008 12:25

En sån intensiv vecka...  Nyhetsbrev ville jag ju också ha, det visade sig att det inte fungerade när sidan väl var publicerad. Igår skickade jag till sist mail till alla terapeuter på sidan. I nästa vecka kommer nytt fräscht nyhetsbrev.

Av Annajkon - 3 december 2008 23:46

Lotta och jag har haft en del kontakt på mail, och i november träffades vi när jag var i Stockholm, och nu finns Phenixkliniken också med på hemsidan...


Idag har jag varit väldigt kreativ, lagt in massor med nya erbjudande, uppdaterat en mängd sidor, fått nya datum i kalendern och skickat nyhetsbrev till alla terapeuterna som var med på den gamla sidan. Håller på att fila på ett nyhetsbrev som kommer ut till alla på måndag, när jag samlat kraft igen. Idag har det blivit alldeles för många timmar vid datorn, känner av det i hjärtat när det blir för mycket. Imorgon måste jag flytta mitt fokus...

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards