Alla inlägg under december 2007

Av Annajkon - 15 december 2007 11:32

Det är lördag idag... jag brukar inte ens titta på datorn på helgerna, men nu tänkte jag vara helt ledig nästa vecka så då måste jag jobba undan lite. Jag har ingen som gör jobbet till mig när jag tar ledigt, så det är lika bra att göra klart så att jag kan vara riktigt ledig. Ska åka till Göteborg, gå på Liseberg och Julmarknaden där.

Har lagt in åtta seanser, tre föredrag och fem kurser i kalendern, det är relativt fort gjort, men inte jätteroligt jobb. Roligt är det förståss när det väl är gjort, då kan jag luta mig tillbaka och njuta. 

Av Annajkon - 14 december 2007 12:43

Två inspirerade samtal. Varje år ringer jag till de terapeuter som finns med på min sida. Dels för att höra hur det är, men också för att få veta om de vill fortsätta ett år till. Idag pratade jag först med Dorothée, hon har varit med väldigt länge, vet knappt när det var hon gick med, men säkert är det minst 7 om inte 8 år. Vi träffades hemma hos henne i Järfälla och hon berättade för mig hur hon jobbade, nu har hon utbildat sig vidare och är både tonlekare och samtalsterapeut.


Vad gäller  Christina vet jag med säkerhet att hon är den som varit med längst, sedan våren 1996, och hon bara fortsätter och fortsätter. Nu har hon utökat sin verksamhet lite grann och tar även emot i Malmö. Hennes  metoder är hon ganska ensam om på AJKON, vivation och Body Harmony

Av Annajkon - 13 december 2007 17:20

Biskotti - Italienska hårda skorpor, mycket gott till kaffe eller vin santo - är bland det bästa jag vet, gissa om jag blev glad när jag hittade detta recept på www.vegetariskt.com

Av Annajkon - 13 december 2007 16:52

Plötsligt så händer det bara, jag skickar ut en önskan om att starta en bättre blogg och förslagen kommer till mig. Det är som när man väntar eller längtar barn då ser man bara stora magar och barnvagnar överallt.

Av Annajkon - 12 december 2007 12:12

Aldrig har så många brev skickats ut, den sista tiden har antalet mottagare av nyhetsbrevet ökat i en takt som jag inte trodde var möjligt.


Det är bland det roligaste jag vet att var tredje vecka sammanställa det allra senaste och presentera alla nya terapeuter som väljer att synas på AJKON. För att inte tala om all fantastisk feedback jag får, det är helt underbart att få ha ett sådant inspirerande och glädjefyllt arbete.



Av Annajkon - 10 december 2007 14:30

Det var verkligen roligt att besöka Miriama igen. Ja sist vi sågs var säkert fem år sedan, då på Knutpunkten i Helsingborg och hon var mellan två jobb. Hon kände sig osäker på om hon skulle våga gå med på AJKON men hon bestämde sig iaf för att prova. Jag kommer fortfarande ihåg hur hon efter TVÅ!!! veckor ringde och berättade att det hon aldrig trodde skulle hända hade hänt, hon hade fått tillbaks pengarna hon hade betalat in till mig.

Nu bor hon i ett helmysigt hus mellan Löddeköpinge och Landskrona och har fortfarande kurser inom Reiki och regression, har skrivit två böcker och är på gång med den tredje.

Av Annajkon - 5 december 2007 15:45

Jag fick ett mail från Camilla Svensson och gissa om jag blev glad.


I går drog Kajsa en av mina kollegor en vinnare i vår lotteritävling.
Lotten som drogs hade ditt namn. Grattis!

Du har vunnit 250 kr att nyttja hos CAMILLAS Naturprodukter & Ört Terapi.


En av de produkter jag köpte på mitt presentkort blev


Av Annajkon - 3 december 2007 15:18

.. här i Landskrona. Vi gick ner på stan och titta på folk, drack glögg och åt pepparkakor. Det var så himla mysigt och stämningen var på topp. I varje skyltfönster fanns det ena uppslaget till julklappar efter det varandra. Trist för dom att jag bestämt mig för att denna julen ge bort upplevelser. Mina syskonbarn kommer att få biobesök med mig och min syster en helkväll med mig.

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards