Alla inlägg den 6 september 2008

Av Annajkon - 6 september 2008 08:35

I dag har jag stått med egen monter på  en  liten mässa i Åstorps Kulturhus Björnen i Skåne. I denna byggnad har kommunstyrelsen sina sammanträden om dagarna berättade en av besökarna för mig. Nu var rummet möblerat och rymde ett 20-tal utställare som fick goda möjligheter att lära känna varandra. Denna dag började med hällande regn och många trodde att det skulle bli en perfekt mässdag, men strax innan jag körde hemifrån sprack molntäcket upp och  det blev en perfekt dag för trädgårdsarbete. Antalet besökare var alltså inte  jättemånga.  Det fanns massor med utrymme för utställarna att prova på varandras behandlingar och prata  på ett sätt som sällan ges möjlighet på mer välbesökta mässor. (om det nu var någon som undrade vad utställarna gör när besökarna inte är där ;-) )


Jag stod granne med Ingridh Bille, (omskriven i Helsingborgs Dagblad) hon hade en del att göra med att lägga tarotkort under dagen.  Lite längre bort stod Lis Rex Pedersen, (utbildar inom KranioSakral Terapi) hon gjorde Irisanalys och drog också till sig en hel del besökare. Det var bra för mig, för alla som vill besöka Ingridh och Lis var tvungna att gå förbi mig.

Vidare träffade jag Inger Johnson, det är hon som gjort AJKONs alla banners, hon lägger också tarot och är väldigt bra på det. Hos Anne Schröder kunde man prova på Kristallhealing och Shamansk healing med trumma (se bild). Gitte Svensson var på sin första mässa och la tarot, för att testa läget. Irene Jaeschke som också la tarot, träffade mig redan 1998 på en mässa i Malmö berättade hon. Inget som jag kommer ihåg om jag ska vara ärlig.  Jenny Linderoth  jobbar med jordläkning och har startat en grupp som jobbar med detta varje fullmåne. Kajse- Lotta Solekes namn har jag lagt märke till, det är så annorlunda och vackert, hon visade sig jobbar med Kranio Sakral terapi, vilket jag själv haft stor nytta av, hoppas få presentera henne på AJKON innan jul iaf. Jessica Menzinsky är en upplevelse, jag träffade på henne i cafeterian och mitt i bullen berättade hon om sin metod feminimt helande... Isabell Johnsson är en välutbildad terapeut verksam inom klassisk massage, regressionsterapi och hälsovägledning på heltid i Billinge. Catharina Bobeck också en facinerande kvinna som jobbade med en metod som jag aldrig hört talas om, desto mer spännande. ThaiYogaMassage en slags ”latmansyoga” eftersom de olika momenten liknar yogapositioner fast mottagren har en passiv roll och massören en aktiv.  Matthis och Dinmali var på plats och gav onenessblessings till alla som ville ha. Matthis förgyllde också vår tillvaro med fin musik.  Sanna Gherghetta träffade jag ju också, det var hon som tillsammans med Nina Qvick anordnade mässan.

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards