Direktlänk till inlägg 5 september 2008

Möte med Jeanette Birgersson Olsson

Av Annajkon - 5 september 2008 14:12

Jag har varit och provat Zonterapi...


Det första man ser när man kliver in i  rummet som Jeanette hyr på Himlagård i Varalöv är en mycket stor och mycket vacker kristallkrona.  Idén med denna inredningsdetalj är att jag som klient redan från början ska få något vackert att titta på, allt för att  upplevelsen av behandlingen ska bli så bra som möjligt berättar Jeanette Birgersson Olsson. Jag är här för att prova på zonterapi, det är säkert tio år sedan, nästan precis när jag startat upp AJKON. Då var det en mycket smärtsam upplevelse och jag lovade mig själv att aldrig mer. Men Jeanette har försäkrat mig om att hon inte kommer att göra något som gör ont. Förutom detta ska hon sätta nålar i öronen på mig, vilket jag också bävar för. Nålar har jag också dåliga erfarenheter av.


Jeanette börjar med att fråga ut mig om mina besvär, vilka i nuläget inte är så mycket, tycker jag, lite nysningar på morgonen, lite besvär i ett knä, lite trånga luftrör, ingenting som jag inte kan leva med. Vidare vill hon veta om jag varit opererad, fått barn, är gift, har några ärftliga sjukdomar m.m Det känns bra att hon tar reda på saker som kan vara till nytta för behandlingen även om jag undrar vad mina relationer har med detta att göra, men Jeanette förklarar att det är för att få en uppfattning om hur jag har det rent socialt och i livet.


Jag tar ett djupt andetag och en klunk ur vattnet som står framför mig och lägger mig på bristen. Ja jag lägger mig, förra gången satt jag upp, men Jeanette som är mån om att hennes klienter ska kunna koppla av när hon behandlar, vill att jag ska ligga ner. Snart kommer hon med nålarna, jag sväljer, sex stycken ska in i varje öra, dom är väldigt små och de känns nästan inte alls när hon sätter in dem. 


Så sätter sig Jeanette vid mina fötter och börjar med att smörja in dem med lotion för att de ska bli mjuka och för att hon lättare ska kunna börja knåda. När hon hållit på i fem minuter, önskar jag att det aldrig ska ta slut, det är verkligen skönt. Jag njuter i fulla drag. Hade jag inte varit här för att skriva om det jag upplever, hade jag somnat in och inte vaknat förrän hon var färdig. Men nu är jag alert och frågar vad hon gör och vad det är som känns. Någon punkt här och där ömmar, och jag får veta vad det är, tarmarna, obalans, kan bero på för litet näringsupptag, njurarna dåligt flöde genom kroppen.  En timme senare är allt färdigt och jag kliver upp och mår prima. Detta gav mersmak, till nästa gång ska jag äta mer kosttillskott och dricka mer vatten och få känna hur det känns i fötterna. Mycket spännande. Återbesök om två veckor....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annajkon - 20 oktober 2010 13:58

har vi fått in så många nya spännande kontakter på vår hemsida. Igår var det ett duktigt medium, idag en kunnig homeopat, i morgon en välrenommerad healer??   ...

Av Annajkon - 17 maj 2010 12:51

Efter en hel del meck den senaste tiden är videon äntligen klar. Är mycket nöjd och glad att den ser så proffsig ut, jag hade inte kunnat göra det bättre själv. ;-) ...

Av Annajkon - 27 april 2010 09:23

Nu är det för första gången vetenskapligt bevisat att det lönar sig att vara givmild. Oavsett om det gäller Haiti, Chile eller någon annan katastrof så finns det alltid människor som vill hjälpa till. Och det lönar sig mer än man kan tro visar en ...

Av Annajkon - 26 april 2010 20:05

Österländsk läkekonst, som shiatsu och akupunktur, kan förklaras vetenskapligt, hävdar vissa västerländska forskare. Med ny teknik kartlägger de det energiflöde i kroppen som kineserna talat om i tusentals år. – Visste vi mer om energi och d...

Av Annajkon - 20 april 2010 11:34

Jag var och gjorde synundersökning igår, det var som jag misstänkte, skärpan har blivit bättre, ... och jag behöver inte köpa nya ;-D det betyder att resan till John of God har gjort verkan, i januari förra året var allt förfärligt suddigt utan g...

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards