Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Annajkon - 20 maj 2008 08:52

ny metod på min hemsida Non-dual therapy(icke-dualistisk terapi, icke-två, andlig terapi) innebär metoder utifrån närvaron (det vi är djupast bortom tankar, idéer, känslor och andra upplevelser), tekniker för att undanröja hinder för uppvaknande och upplysning, tekniker för att se igenom egot-jaget och låta Närvaron ta över. Det handlar om tekniker för att vara i nuet eller rättare sagt, vara nuet (icke-två).

Vi är inte primärt intresserade av innehållet i vårt sinne eller medvetande utan vi hanterar medvetandet i sig (källan till allt, det som alltid är där oberoende av yttre och inre upplevelser). Det handlar om att skifta perspektivet från att vara beroende av tankar, känslor och upplevelser i det yttre till att vila i det vi är på djupet, ren närvaro. Utifrån detta perspektiv dominerar närvaron och allt som händer, all förändring, sker inuti närvaron. Vi upplever inte längre en separation mellan inre och yttre, jag och icke-jag, utan allt är helt. Jag är allt och allt är i mig.

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards