Direktlänk till inlägg 21 maj 2008

Reconnective healing

Av Annajkon - 21 maj 2008 07:12

  ny metod på min hemsida som förklaras såhär. En gång för mycket länge sedan stängdes mänskligheten av från de energiströmmar som skapar jämvikt i våra kroppar och knyter an till energiströmmarna från andra människor, till jordens kraftfältslinjer och i förlängningen till universums rutnät av energifrekvenser.
Varför blev det så? Kanske är myten om Plejadernas konspiration sann. Kanske inte. Den frågan kan jag inte besvara, men vad jag kan säga är att människans liv nog inte alltid som den är nu. Genom årtusendena har det i alla kulturer funnits berättelser om en lyckligare värld som existerat för mycket länge sedna. Inga krig, inga sjukdomar eller farsoter. Shangri-La, Atlantis.

Sedan bröts förbindelsen - kraftöverföringen som förenade människor i kärlek och lycka upphörde. En separation. I somliga kulturer anser man att det som inträffade i Edens lustgård orsakade avbrottet. I andra menar man att brytningen inträffade långt tidigare. Läs mer!

 
 
Carina

Carina

28 maj 2008 10:33

När man läste Eric Pearls bok så började händerna brinna. Jag gick steg 1-3 när Eric Pearl var i Sverige och det är mycket starka energier som frigörs. Mina healingkunder upplever ett stort lugn och många upplever det som att livets pussel helt plötsligt faller till rätta. Jag själv upplevde en "nära-döden-upplevelse" vid min Reconnection.

http://www.reconnectivehealer.se

 
Ingen bild

leena

7 juli 2008 16:02

Jag har varit både på Reconnectiv healing och Reconnection och...känner mig blåst på stora pengar (3700). På Recconection kännde att det blåste iskalt på fötterna och nästa dag vaknade jak stel och stum upp till midjan. Än idag, två veckor efter känner mig fortvarande stel och ska söka en terapeut som ska hjälpa mig att återställa mina ben.
Kanske Reconnective healing fungerar på visa och inte på andra.
Jag känner mig LURAD.

 
Ingen bild

cybil

8 oktober 2008 16:18

Under min Reconnetion upplevde jag otroligt starka energier över min kropp. Det satte igång omedelbart som Eva började behandla mig. Olika intensiva färger i lila , blått, turkos, rött sköljde över mig. Min högra arm från armbågen ner inklusive handen värkte hela behandlingen. Det stack och pulserade i båda händerna men mest i högra handen. Jag fick möta det gudomliga i form av en Buddha-staty ( ja det såg faktiskt så ut, som en staty). Jag ställde frågor till Buddhan per tankeöverföring och det kom svar, så övertygande att inget tvivel om dess äkthet fanns. Den energi, som utstrålade från Bhuddhan var så stark att jag hade svårt att ta emot den, det kändes överväldigande. Det kom över mig en total stillhet och frid och hjärtat öppnade sig( jag kännde det rent fysiskt).............jag har hitills aldrig upplevt en sådant starkt möte med det gudomliga och i anslutning infann sig känslan av att alla rädslor är borta.........helt underbart. Jag är helt överväldigad av tacksamhet för detta under. Nu har jag bokat in mig för nästa kurs i Antwerpen för att också lära mig Recconection och ge detta vidare till människorna omkring mig.

Eva, mitt hjärta är fyllt av tacksamhet till dig, Eric Pearl och hela universum. TACK.

Blessingkramar Cybil

 
Ingen bild

Anna

13 november 2008 09:42

Jag är nyligen hemkommen från Israel, där jag gick level I/II. Passade även på att få min personliga Reconnection och förvånas var dag hur kraftfull den är. Min liv förändras, rädslor suddas ut, jag känner mer kraft och den inre rösten har tagit större plats. Längtar redan efter att få göra level III.

Idag är första dagen jag läst/hört något negativt om denna healing, så leena, om du kommer in här igen skulle skulle det vara intressant att höra hur ditt liv är nu - månader efter din återkoppling.

 
Ingen bild

Jeanette

18 juni 2009 15:35

Jag gick level I och II i mars då Eric Pearl var i Stockholm och i april gjorde jag återkopplingen.
Jag upplevde väldigt starkt återkopplingen båda dagarna, såg en massa bilder som jag reste i skiftningar ur tiden, kände att det blåste på olika ställen på min kropp och som stötar (utan smärta), hade en dialog med mitt högre jag.

Har aldrig mött någon liknande upplevelse tidigare, så nått sker verkligen då man ligger där.

Veckorna efter kände jag mig hel på ett märkligt vis och väldigt harmonisk, men nu 2mån efter så kan jag inte säga att jag haft någon så där stor livomvändning som många pratar om, men kanske kanske jag får ge det lite tid.

Jag skulle vilja höra lite mer konkreta saker som hänt människor?? Någon som vill berätta?

Leenas berättelse ovan är den första negativa jag läser, jag har frågat mig själv om verkligen alla mår bra för man läser ju bara det. Jag undrar hur du mår nu Leena och om et hänt nått livomvälvade nu när det gått en tid.

 
Ingen bild

hans

16 februari 2010 17:22

Jag fick tre reconnectingbehandlingar per distans för tre månader sedan och kände inte någonting. Känner fortfarande ingenting,minst lika utmattad och trött nu. Hoppades på något gott men icke.

 
Ingen bild

anna

14 oktober 2010 08:48

Känner heller absolut ingenting av reconnective healing

Annajkon

20 oktober 2010 13:57

det är olika för olika människor, allt passar inte för alla, bra att komma ihåg det och känna efter själv innan man lyssnar på andra.

 
Fredrik

Fredrik

13 mars 2011 00:18

Healing har inte varit något som direkt intresserat mig föräns jag läste Eric Pearls bok "Väck din inre healer". Det är en fantastisk bok som är väl värd att läsa!

Den boken väckte en rejäl nyfikenhet hos mig som gjorde att jag tog 3 st Reconnective Healing sessioner och anmälde mig till Eric Pearl steg I/II seminarium i Sverige. Våren året därefter 2010 så genomförde jag även steg III.

Min egen Återkoppling påverkade mig starkt. Direkt efter denna så kände jag en gläjde som jag inte minns att jag känt nån gång tidigare i mitt liv. Jag upplevde också att jag var i nån sorts samhörighet/synkning med alla människor runt omkring mig vilket var riktigt häftigt. Det kändes faktiskt som vi alla var en.

http://www.reconnectionplanet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annajkon - 20 oktober 2010 13:58

har vi fått in så många nya spännande kontakter på vår hemsida. Igår var det ett duktigt medium, idag en kunnig homeopat, i morgon en välrenommerad healer??   ...

Av Annajkon - 17 maj 2010 12:51

Efter en hel del meck den senaste tiden är videon äntligen klar. Är mycket nöjd och glad att den ser så proffsig ut, jag hade inte kunnat göra det bättre själv. ;-) ...

Av Annajkon - 27 april 2010 09:23

Nu är det för första gången vetenskapligt bevisat att det lönar sig att vara givmild. Oavsett om det gäller Haiti, Chile eller någon annan katastrof så finns det alltid människor som vill hjälpa till. Och det lönar sig mer än man kan tro visar en ...

Av Annajkon - 26 april 2010 20:05

Österländsk läkekonst, som shiatsu och akupunktur, kan förklaras vetenskapligt, hävdar vissa västerländska forskare. Med ny teknik kartlägger de det energiflöde i kroppen som kineserna talat om i tusentals år. – Visste vi mer om energi och d...

Av Annajkon - 20 april 2010 11:34

Jag var och gjorde synundersökning igår, det var som jag misstänkte, skärpan har blivit bättre, ... och jag behöver inte köpa nya ;-D det betyder att resan till John of God har gjort verkan, i januari förra året var allt förfärligt suddigt utan g...

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards