Alla inlägg den 22 november 2008

Av Annajkon - 22 november 2008 23:01

Heldag i Lund...resa runt medicinhjulet med Maria Wemrell. Vi började i Syd, för två veckor sedan, där Ormen hjälpte oss att komma i kontakt med kroppen samt att släppa det gamla. Idag var det dags för Jaguaren eller Lodjuret, som lär oss att hantera känslor samt att möta våra skuggsidor I olika övningar såsom meditation, rörelse/dans, trumresor, samtal och cermonier fick vi utforska denna kvalitet. I inledningsdansen skulle vi ställa frågan Vad är det jag inte vill se? Vad är det jag flyr ifrån? Då fick jag svaret att jag flyr ifrån att våga vara framgångsrik... jag blev alldeles förvånad, för inte trodde jag väl egentligen att jag flyr ifrån det, men sen insåg jag att det finns mycket Jante i den flykten, att inte få tro att man är något och att vara rädd för att väcka avundsjukan i andra.

Dagen fortsatte med kraftfulla övningar, att våga se olika delar av en själv för att låta dessa också få finnas, men inte styra ens liv. På kvällen var jag ovanligt pigg och nöjd. Full av energi började jag städa när jag kom hem, det kändes onekligen lite konstigt....

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards