Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Annajkon - 3 mars 2008 15:05

Nu snöar det i Landskrona....stora vita flingor som inte lägger sig det är trots allt 4 grader varmt utomhus....

Av Annajkon - 3 mars 2008 08:58

Jag läser i ett litet häfte en ny sanning om utbrändhet. Det är Iris Johansson som skrivit ner sina sanningar och jag som ofta kännt mig utbränd eller iaf på gränsen till det blir så glad. Hennes sanning slår an i mig och jag tar den till mig, för den stämmer mycket bättre med allt annat jag läst om detta hemska tillstånd. Jag citerar " ...Först och främst måste man komma till insikt om att det egentligen inte är något fel på kroppen. Att alla dessa sjukdomssumtom som både du själv och doktorn kan konstatera är kroppens sätt att reagera när överbelastningen av alla förträngda känslor och naturliga reaktionsformer blir förstor. Kroppen visar tydliga tecken på att den är rädd, det är en panikreaktion som kroppen tar till när den inte längre kan låta sig pressas bort från sin natur. Som du kanske förstår så är det inte kroppens som är orsaken till att du befinner dig i detta tillstånd, därför hjälper det inte med "vila" och att stoppa i den olika medel som ska tvinga dig upp på spåret igen. Om du kan känna igen något av detta hos dig själv, om du kan få en liten aning om denna rädsla som har fastnat i kroppen då har du tagit första steget ur den fastlåsta situationen. Då kan du långsamt börja resa dig igen ur egen kraft, ur egen inre insikt om vad som är bra för dig och vad som skulle knuffa ner dig i diket igen" slut på citatet.

Att samtala om utbrändhet - Iris Johansson - Häftet kostar 50kr+ porto och beställs enklast genom att skicka ett mail till  Wrå förlag

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards