Alla inlägg den 26 mars 2008

Av Annajkon - 26 mars 2008 12:33

PAK är en etablerad behandlingsform som integrerar bl a affektteori, anknytningsteori, självpsykologi och kognitiv neurovetenskap. Metoden baseras på modern psykoterapiforskning och har i över 50 kontrollerade studier visat dokumenterat god effekt.

Kännetecken för korttidsterapi är tidsbegränsning, ett tydligt fokus och ett noga utvalt mål.  I denna terapiform betonas det känslomässiga samspelet i relationer. Utgångspunkten är det som händer just nu i livet. Positiva inre resurser stimuleras och förstärks i samspelet med terapeuten. Korttidsterapi pågår vanligtvis 1-1,5 tim/ vecka i max 6 mån. Läs mer!

Av Annajkon - 26 mars 2008 08:14

Jag kom på mig själv med att misströsta och längta efter våren, solen och värmen. Och när det väl kommer då går det ofta så snabbt att jag inte riktigt hinner med. Så nu har jag mer medvetet gått in i att njuta och acceptera det som är precis just nu, för att kunna njuta fullt ut när våren verkligen blir vår med sol och värme. Det är skönt att få känna längtan också....

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards