Alla inlägg under maj 2008

Av Annajkon - 8 maj 2008 12:16

Dessa dagar borde allt kontorsarbete vara förbjudet. All njutning av sol och sommarvindar det absolut optimala för ett gott arbete resten av året och när det regnar.

Av Annajkon - 7 maj 2008 14:06

.. inte ens på mornarna märker jag något. Pollensäsongen är kanske över? Jag har slutat kolla på pollenraporten för den i sig fick mig att börja nysa. Bara tanken på att karten var markerad med höga doser av pollen fick mig att tro att jag var "tvungen" att ha allergibesvär. Men det är ju bara en föreställning och ett mönster som bara jag kan ändra på och det har jag gjort nu.

Av Annajkon - 5 maj 2008 12:28

Jo det måste jag ju berätta också, jag har varit helt allergifri i flera dagar nu, eller iaf sedan i onsdags. I tisdags träffade jag Ulla Wallin som påminde mig om att jag skapar mitt mående själv, tror jag på att jag får pollenallergi så får jag och kan jag hålla den tanken ifrån mig slipper jag besvär. Tre dagar utomhus i trädgården har gett mig "bevis" på att det fungerar. Om jag dessutom är fullstädningt i nuet, gör det jag älskar, är ett med det som är, då finns det inte plats för någon allergi. Men om jag gör något som jag inte vill, känner mig osäker eller obalanserad på något sätt, då kommer den smygande.

Av Annajkon - 5 maj 2008 12:21

Fortfarande strålande solsken och varmt... Har fått in två nya mässor, två kurser och en seans/borddans. Lagt upp två nya terapeuter på första sidan.  Uppdaterat bloggen. Bokfört några inbetalningar. Rådgivit två personer till bra terapeuter. Förmedlat två bokbeställningar. Hämtat posten. Skönt att jobbet är fort avklarat en sådan här dag när solen skiner.

Av Annajkon - 3 maj 2008 12:16

Besök på Vårutställning i Knutstorp. Har aldrig varit här innan, men det var mycket positivt. Mycket mat i en länga och vackra saker i en annan. Träffade Marianne Thorsson från Trelleborg. Hon tillverkar och säljer vackra skinnarmband med healingkraft, kraftstavar samt andra vackra saker. Det var ett kärt återseende, det visade sig att vi sett en gång för femton år sedan.


Det har varit många sådana möten den sista tiden, gamla bekant dyker upp igen som om cirkeln nu sluts och vi ska börja samarbeta på ett nytt sätt.

Av Annajkon - 2 maj 2008 12:07

Ojojoj en hel dag i trädgården, helt underbart, lagt ut en av frötapeterna, mycket spännande och se hur det blir, men det gäller att inte glömma bort att vattna.

På kvällen premiärgrillade vi. Kycklingfilé och sallad. Toppen!  

Av Annajkon - 1 maj 2008 20:41

Idag har det regnat från och till hela dagen och jag har varit inne, lyssnat på musik, spelat spel och bara kopplat av. Så skönt!!! Jag verkligen njutit! I morgon blir det nog fint väder, så då blir det till att rensa ogräs igen. Har massor med spännande fröer att så...

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards