Alla inlägg under mars 2008

Av Annajkon - 17 mars 2008 16:05

Jag har  väntat hela dagen på att det ska sluta SNÖA, men nu hör jag på väderleksrapporten att det kommer det inte att göra förrän tidigast i natt. Så det är bara att gräva fram alla vinterkläderna igen, på med pälsen, skinnstövlarna, yllevantar och mössa och ge sig ut. För inte kan jag vänta till imorgon med att posta alla fakturor och påminnelser. Köper nog något gott på vägen...

Av Annajkon - 17 mars 2008 08:31

Tre underbara dagar med avkoppling. I fredags var jag på trädgårdsmässa i Malmö och i helgen har jag varit i solen och rensat ogräs. Ja inte hela tiden förståss, jag har hittat det optimala sättet att tänka på andra saker än jobb. Talböcker! En gång i månaden lånar jag 3-4 talböcker och lägger mig i soffan och lyssnar... mmm underbart. Just nu lyssnar jag på Arvet efter Arn. 18 timmar god underhållning. Jag lovar det går inte att vara närvarande i något annat än i just det som sägs på Cd just då.

Av Annajkon - 13 mars 2008 09:06

Att hitta på presenter till alla släktingar och vänner som jag älskar och samtidigt  ge något de egentligen inte vill ha och därmed öka på sopberget har varit ett dilemma för mig. Men inte nu längre, nu har jag hittat den optimala lösningen. På WebaidShop.se kan jag köpa "presenter" till andra i världen som behöver det mycket mer och samtidigt ge ett gåvobrev till min kära vän/släkting här hemma.

Det fina med tjänsten är att jag kan precis se vad och var de behöver hjälp och vad det kostar. En get tex kostar 450kr och en aidskurs i Sydamerika 50kr.

En helt suverän idé som värmer mitt hjärta.


Av Annajkon - 12 mars 2008 12:12

Jag fick info om kursen idag.. det är så spännande och så mycket nya insikter...

Vad är Metamedicin®?
En Bio-Psyko-Social Diagnos, Terapi & Förebyggande Modell Metamedicine®, upptäckt och framgångsrikt applicerat av europeiska doktorer och terapeuter sedan 80-talet, tar medicin och läkande till en ny nivå. Du kommer att förstå det biologiska syftet och hur intelligent vår organism är, Metamedicinen® förklarar alla symptom (från cancer till förkylning), via sinnet och hjärnan till det fysiska symptomet. Bio-psyko-social hälsa och förebyggande

Den Metamedicinska® Diagnos- & Terapi- processen är baserad på ett holistisk och integrativt koncept. Målen med en metamedicinsk konsultation är bio-psyko-social hälsa. Metamedicin är baserad på 10 huvud principer och biologiska naturlagar. Kunskapen om dem omvärderar vår nuvarande förståelse om sjukdom och skapar en ny plattform för alla som är intresserde av hälsa.

Alla hälsoproblem är intelligenta och biologiskt meningsfulla reaktioner, som triggas igång av en konfliktchock d.v.s traumatiska situationer. Varje organ är direkt relaterat till ett specifikt konfliktinnehåll.
Exempel: Bröst (duktalt) = separation; bröst körteln = oro/bråk konflikt; hud (epidermis) = förlust av kontakt; lungor alveoler = rädsla för döden; bronken slemhinna = revir rädla; lever = existens; skelett= självnedvärdering, etc. Varje sjukdom går igenom specifika punkter och faser – ovärderlig information för att effektivisera din arbete med diagnos & behandling. Metamedicin kommer att tillföra den bästa tänkbara strukturen för framgång inom hälsovården.

Varför är det så viktigt? Med förståelse för Metamedicin kan du exakt lokalisera den specifika konflikt som orsakade symptomet. Vi behöver inte längre gissa! Föreställ dig hur det kommer att påverka effektiviteten av din terapi eller behandling. Tack vare att du förstår orsaken och processen kan du arbeta med och stödja den naturliga läkningsprocessen och då kan nuvarande terapier appliceras mer effektivt och framgångsrikt. Aktuell kurs ligger i kalendern se den 17 maj

Av Annajkon - 11 mars 2008 14:26

Full rulle, hela dagen igår och hela dagen idag. Massor med nya datum i kalendern och nya kontakter, precis som det ska vara. Läser en ny mycket intressant bok i Metamedicin - hemligheten bakom cancer och andra sjukdomar. Har fått info om en kurs i ämnet som går i Helsingborgstrakten i mitten av maj..

Av Annajkon - 9 mars 2008 16:25

Nyss hemkommen från en fantastiskt rolig och trevlig mässa i Helsingborg på Idrottens hus. Massor med nya och gamla bekanta. Ewa Olsson styrde jag stegen till först, hon jobbar som medium och har alltid fullt upp under mässor, så jag brukar passa på innan alla kommer rusande. I Pia Soses monter köpte jag fyra lotter och vann högsta och näst högsta vinsten.

Näst högsta vinsten, en prickig korv, gav jag till Lisa Persson - hon som spår i händer, hon vann inget trots att hon tog fler lotter än jag.

Ett Landskronanummer såg jag i utställarförteckningen, då blir jag genast lite extra nyfiken. Det var Ingela Ludvigsson som håller på att utbilda sig till lic. Mental tränare och Avspänningspedagog, hon startar kurs i mentalträning i Glumslöv den 1 april.

Ulla Wallin hade jag spetsat in mig på att träffa, men en lapp berättade att hon låg hemma och var väldigt förskyld.

Maria Dahlström - numerologi och kabbalaexpert mötte jag och hennes montervänner Sina Takacs- kristall healing och Dauri Neumann- stenar och stensmycken.

En hjälpande hand - Ann-Christin Stålhammar, verksam i Halmstad, men med jourtelefon för alla i hela Sverige.

Stefan och Viktoria som reser från Värmland för att vara med på denna trevliga mässa är det alltid roligt att prata med. Stefan räknar ut Destiny Cards och Viktoria tar Aura och chakrafoto.

En nya bekantskap mötte jag i Anette Jönsson, hon har utbildat sig inom TuiNa massage och berättade om det på mässan.

Anne-Marie Schröder missade jag inte heller, hon visade mig den fina trumman hon gjorde förra året på Sejdman Kluves trumkurs. Gissa om jag blev sugen igen...

Maria Montelius var det riktigt kul att träffa igen, jag var och hälsa på henne på Oscarsgården för ett tag sedan, hon har nya essenser som är helt underbara. Det är så roligt n'är det kommer nya saker.

En mycket kär bekant mötte jag, Christina Leifsdotter, hon ska ha mässa i Simrishamn i sommar, det la jag genast in i kalendern när jag kom hem.

Anna Ugander har jag fått nyhetsbrev från då och då, äntligen fick jag träffa henne live, det var verkligen roligt.

I Connie Carlsson lokal i Helsingborg hade jag för många år sen kurs i personlig utveckling, iår lös det lite extra om henne, säkert för att hon hittat nya insikter i livet.

Eva Sköld - medial rådgivning - ska ha mässa i Anderslöv den 26 april, det var trevligt att träffa henne och få ett ansikte på den jag haft mycket mailkontakt med.

Fia Andersson - energiterapi - var det verkligen längesen jag såg, hon hade tillsammans med sin man Sunfacecenter i Nordanå innan, nu bor de i lägenhet i Malmö.

Lisbeth Adler är den ende i Skåne som utför Änglamassage, hon är utbildad hos Anna-Lena Wikström i Karlstad.

Ingridh Bille är en gammal bekant också, hon håller på med tarot, m.m

I Ewa Hallners monter satte jag mig ner ett slag, då var jag rejält mör i fötterna och behövde pausa ett slag. Det var roligt att höra henne berätta om allt fanatstisk som hänt henne det sista året och om hennes förestående resa till Indien.

Och så Kristina Törnkvist såklart det är ju hon som tillsammans med sin man arrangerar denna trevliga mässa. Det som skiljer den från andra mässor jag varit på, är bredden, det finns lite av varje och de medium som alla är mycket duktiga är utspridda i hela lokalen.

Hennes gode vän Ulrika Ottey - samtalsterapeut - säljer produkter från Amway och en vattenrenare som jag är väldigt sugen på att köpa, men den kostar 8000kr.

Av Mari Wikström köpte jag fyra väldigt små tvålar. Jag är tvåloman och älskar dessa underbara tingestar, tyvärr har jag alldeles för många och de tappar ju i doft om de ligger för länge. Iaf har Marie äntligen startat upp sin nätbutik Balans i kroppen som just säljer tvålar.

Jo jag träffade ju Kristina Stoltz också och Siv på Rockery och Mia och Ingrid och Barbro Åkesson bland många andra. Det var 75 utställare på mässan så jag hann inte hälsa på alla.

Notis i HD 

Av Annajkon - 5 mars 2008 12:46

Denna månad verkar gå i dansens tecken, jag har precis fått ett intyg på att jag gått delkursen Stillhet i Rörelse som är en del av Cirkelns kraft; grundläggande ledarutbildning i Heliga danser. Alldeles precis fick jag information om en väldigt spännande kurs i något som kallas för IntroDanza - konsten att se inåt.
Saxat från annonsen i kalendern! " IntroDanzas övningar är icke verbala och upplevs som en resa där deltagarna guidas för att upptäcka och röra sig igenom sina motstånd, att bli medvetna om sin vana att döma sig själva och andra och att nu besluta sig för ett annat sätt. Övningarna öppnar våra hjärtan för oss själva och för våra medmänniskor."

Låter som en kurs klippt och skuren till mig, jag älskar allt som hjälper mig att upptäcka mer av mig själv och gör mig uppmärksam på allt som fortfarande hindrar mig att vara allt jag är.


Av Annajkon - 4 mars 2008 09:11

Idag skiner solen från en klarblå himmel, men i morse vaknade jag av hur de skrapade sina bilar på gatan, det kom rejält med snö i natt.

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards