Alla inlägg under april 2008

Av Annajkon - 23 april 2008 13:00

Jag tar T-banan till T-centralen och går sedan i det ljuvliga solskenet till Gamla Stan. Jag ska inte träffa Elisabeth Norman förrän klockan 11, så jag har en hel timma på mig att flanera gata upp och gata ner. Jag hittar ett trevligt bageri som bakar glutenfritt bröd och ett inbjudande lunchcafé med hälsotallrik högt på menyn.

Jag står ett tag och väntar på Elisabeth, vid uppgången till T-banan och när hon kommer får vi ögonkontakt och börjar genast prata med varandra. Elisabeth har sin mottagning på Johannesgränd 2 och jag blir lotsad dit, ja jag vet inte om jag så självklart att hittat, men jag är ju inte så ofta i Gamla Stan.

Hon bjuder på te i sin mysiga motagning och berättar vad hon arbetar med. Hon tar emot klienter för psykoterapi och personlig utveckling, det innbär att hon hjälper människor som har olika former av svårigheter i livet, som ångest, oro, nedstämdhet m.m I grunden är Elisabeth socionom och har gedigen arbetsliverfarenhet och ett stort intresse för människors mående på många plan. Inte nog med att hon just nu utbildnar sig till Psykoterapeut hon brinner även för alternativ terapi som BodySense och Shamanism. Det är enkelt att prata och samtalet flyter på bra. Mitt intryck är att hon har verkligt djupa kunskaper och intresse för det hon håller på med. En terapeut som jag verkligen vill rekomenderar.

Klockan närmar sig halv ett och vi är bägge hungriga, så jag förslår hälsotallriken på cafét jag gick förbi. Det blir en trevlig avslutning på dagens första möte.

Av Annajkon - 22 april 2008 19:20

Väl i Stockholm om än två timmar försenat mötte Lorenzo mig på T-centralen. Det var egentligen meningen att jag skulle ta T-banan till Deva-center där han jobbar, men nu har jag det besöket kvar till en annan gång. Han ååkte ändå förbi T-centralen på väg hem, så det passade bra att ta en Smoothie med mig på väegn. Det var verkligen roligt att ses igen. Det var ju trots allt 10 år!!! sedan och då på Peace in Mindmässan på Medborgarhuset. Nu jobbar Lorenzo(eller Lars som han hette då) med helt andra saker. Han håller Tantrakurser i Finland. Vissa människor mår jag bara så bra av att umgås med, det finns ett naturligt frid och lugn hos dem, som kanske är en spegling av vad som finns i mig, men ändå.... Lorenzo är definitivt en sådan person, så skulle jag någon gång får för mig att gå en kurs i Tantra, då skulle det vara med honom som lärare.

Av Annajkon - 22 april 2008 12:28

Jag höll på att inte komma till Stockholm... när jag väl hade komit till LUnd, visade det sig att mitt tåg var inställt!!!! De saknade vagnar så därför gick det inget tåg 12.28 Som väl var fanns det en biljett i tåget som skulle gå två!! timmar senare. Så det var bara att äta medhavd matsäck på en parkbänk i Lund och se glad ut. Vädret var ljuvligt så nog hade det kunnat vara värre.

Av Annajkon - 22 april 2008 08:49

Idag är jag på väg till Stockholm. Fantastiskt väder att resa i. Jag tar tåget och njuter av vårens växlingar genom landskapet. Jag ska bl. a. besöka Gamla stan och Kungsholmen. Säkert sätter jag mig på något fik och njuter av solen.

Av Annajkon - 20 april 2008 08:04

Efter ett par helt underbara dagar i Malmö med Gabriel Forss och Dukansjungagospelkören är jag idag så fylld av upplevelser att jag bara ler. Vi träffades första gången i fredags, då övade vi hela kvällen till kl. 22. Dagen efter sjung vi för glatta livet från 10 med en del pauser och på kvällen var det konsert i Johanneskyrkan. Det är så mäktigt att sjunga gospel, men ännu häftigare att vi faktiskt denna gång var 170 personer som aldrig hade sjungit tillsammans innan. Men Gabriel har gjort det några gånger innan. I Stockholm har han en kör som har nästan tusen deltagare, de träffas varje vecka och sjunger. Sanslöst! Nästa gång han kommer till Malmö är till hösten.

Av Annajkon - 16 april 2008 08:49

Jag får mycket information nu om allt möjligt, här är en konsert med Miten och Deva Premal i Stockholm i sommar. För dig som varit på Ängsbacka är detta välbekanta namn...

Av Annajkon - 15 april 2008 09:40

Nu rycker det i trädgårdsnerven, jag har en ganska stor rabatt som gärna vill bli rensad. Det är en sysselsättning som fyller mig med sådan ljuvlig frid så bara vädret blir någorlunda så att jag slipper ligga och småhuttra tar jag alla tillfällen i akt och rensar några hinkar med ogräs. Häromdagen hörde jag om frötapeter på radion, inspirerad av dessa tips gick jag igår och köpte två, en som går i rött/blått och en som är mer åt det guloranga hållet. Nu gäller det att det blir varmare i backen, så de kan gro och att ogräset är bortrensat när det är dags. Köpte också 5 säckar jord för att toppdressa rabatten. Just idag skiner solen och det är redan 12 grader varmt.

Av Annajkon - 14 april 2008 08:32

Planeten fortsätter att vrida sig runt sin axel
som vanligt, med resulatet att solen går upp överallt på jorden.


Miljarder fåglar sjunger
och ett oändligt antal blommor blommar!


Jorden välsignas med 340 000
helt nya ljuvliga människobarn!


Intelligenta kärleksfulla
och mycket modiga handlingar utförs
varje sekund någonstans på planeten.


Miljoner människor avstår
från att säga något elakt!


Hundratals nya verkligt bra idéer kläcks


Miljader människor skrattar,
lär sig något nytt, rör med ömhet
vid varandra, älskar livet och vägrar att ge upp.


Fritt avskrivet med inspiration från Human Potential och kursen Bli Mästaren i ditt liv (som jag gick igår!).

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards