Alla inlägg under november 2008

Av Annajkon - 10 november 2008 11:25

På kvällen är jag hos Catharina Bobäck och får en tvåtimmars benhandling med Thaiyogamassage. Underbart är inte riktigt rätt ord, men helt klart en annorlunda upplevelse som gör mycket gott i kroppen. Rekommenderas varmt om man vill prova något som inte liknar något annat. Thaiyogamassören behandliar utifrån s.k zen-linjer som skiljer sig från de vanliga meridianerna vi är vana vid från österländsk medicin.

Av Annajkon - 9 november 2008 23:15

En mycket trevlig eftermiddag i arrangemang med Lions i Landskrona. Folkets hus var fyllt av kvnnliga företagare som presenterade allt från träskor till höga hattar, hälsa och välmående i alla dess former. Mitt i allt detta stod vi med monster för  Föreningen Selma med vår nya fina roll-up och berättade för alla som ville höra om allt kul vi har i vår förening.

Av Annajkon - 8 november 2008 23:10

Jag har just upptäckt en ny spännande funktion i bloggen... längst ut till höger under kalendern finns en trevlig rubrik " För ett år sedan" där under finns inlägg som jag skrev för ett år sedan... spännande att läsa vad som hände då, och att konstatera att det har hänt en del sen dess...

Av Annajkon - 8 november 2008 21:06

Heldag i Lund...resa runt medicinhjulet med Maria Wemrell. Vi började i Syd, där Ormen hjälpte oss att komma i kontakt med kroppen samt att släppa det gamla. I olika övningar såsom meditation, rörelse/dans, bild, shamanska resor, samtal och cermonier fick vi utforska denna kvalitet. Jag som är mitt i stor förändring (med hemsidan m.m.) känner som om jag sitter i orkanens öga, det är väldigt lugnt och jag känner stor frid, glädje och harmoni i mitt hjärta, drog två kraftfulla förändringskort, Orkan och Jordbävning...


Om två veckor bekantar vi oss med Väst och Norr...

Av Annajkon - 7 november 2008 19:10

Hela dagen i dag har jag suttit och filat på den nya hemsidan. Det är mycket nytt att tänka på. Klockan halv tre kom Niklas en fotograf som skulle ta bild till en artukel i tidningen PS som kommer ut nu i december. Det är alltid trevligt att få var fotomodell för någon timme. Bilderna blev verkligen bra, så jag ser fram emot att se tidningen när den kommer.

Av Annajkon - 6 november 2008 19:07

Hela dagen tar det att resa hem. I timmar "bara" sju, men det ska packas ner, landas och packas upp också innan man är riktigt hemma igen. Jag är ganska trött, fast jag suttit stilla på tåget hela dagen. Går hem, det tar ca en kvart. Det blåser väldigt i Landskrona , men det är nästan klart, jag ser månen. Sen blir jag sittandes i soffan och läser all post som kommit under veckan, det blir en del trots allt.

Av Annajkon - 5 november 2008 18:56

Jag har varit på Vegagatan 8 innan och letat, men denna gång hade jag bestämt mötestid och fått portkod, så jag kom verkligen fram och fick möta Lotta som jag mailat med från och till det sista året. Lotta är en bland 28 terapeuter på Phenixkliniken. Det är hon som tillsammans med grundaren Monika Svärd håller i trådarna och nu är de på väg in på AJKON. Det känns väldigt roligt och spännande. Det är lite extra med de där ställena som jag besöker, jag får en uppfattning och en känsla av vad det är för folk, vilka intentioner och mål de har, och faktiskt i detta fallet känns det som vi är lite samma andas barn.

Av Annajkon - 4 november 2008 16:22

Ett avbokat lunchmöte och trist väder lämnade en hel dags utrymme att jobba med hemsidan. Har hunnit lägga in alla skolor och nästan alla terapeuterna.  Det är först nu som man ser sidans fulla potential och det är verkligen en njutning för ögat.

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards