Alla inlägg under februari 2008

Av Annajkon - 18 februari 2008 16:46

Tretton grader visade termometern idag utanför mitt hus, lite skillnad mot i lördags då den stod på åtta minus. Våren är redan här, det har jag sett i tidningen, men jag kan undra om den tvekar lite iår också. Kommer ihåg förra året när det plötsligt i februari blev femton grader kallt. I alla fall så har solen varit här hela dagen på en blå himmel.

Av Annajkon - 17 februari 2008 18:16

Hemma igen efter en mycket givande helg. För sisådär 10 år sedan fick jag första gången smak för det, några gånger har jag gjort det i samband med kurser i personlig utveckling, i vissa sammanhang kalles det för Heartdance. Alla med syftet att knyta ihop människor, skapa flöde och få kontakt med kraften. Efter nätverksträffen i onsdags, var jag rejält trött i två hela dygn, men de här två dygnen av intensiv dans har gett mig all min kraft tillbaka och jag mår jättebra!!!


Efter en sökning på www.heligadanser.info upptäcker jag att det finns hur mycket som helst att uppleva på många olika platser i hela Sverige.

Av Annajkon - 15 februari 2008 13:13

Jag har i många år lidit av allergier och massor av konstiga symtom som jag på olika sätt kommit långt med, men jag kände en massa obalanser som jag fortfarande drogs med. Många difusa saker men nog så påtagliga. Dom första månaderna var jobbiga, men effektiva, förstod jag efteråt. Att så små droppar kan framkalla så mycket i kroppen var helt otroligt. I åtta månader har jag gått på behandlingar och tänker fortsätta ett tag till. Jag känner mej piggare, stabilare, jämnare i psyket,och inte tagit en enda allergitablett sen jag började där. Hela kroppen fungerar bättre och massor av symptom har försvunnit helt. Jag är jättetacksam Och tack Teresa mail från VILLEMO EVANDER idag (som ringde Anna på Ajkon för att hitta en terapeut för sin kropp och sin själ. Villemo gick till TERESA DYLAK på HEKLI kliniken. )

Av Annajkon - 15 februari 2008 13:02

Jag läser en sån bra bok just nu, den handlar om vatten om vilken nytta det kan vara att dricka bara vanligt vatten. Jag har varit så trött på alla som tjatat om att man ska dricka en massa vatten, alla kroppsterapeuter jag varit hos har uppfodrande sagt "du dricker väl vatten" och jag som tycker att det bestämmer väl jag och inte terapeuten har alltid sagt Javisst! och sett glad ut. Men det har ju inte varit sant, för jag känner sällan törst. Nu har jag annammat tipsen i boken och jag har börjat känna törst igen!! TOPPEN! För hur ska jag kunna veta om jag behöver vatten om jag inte är törstig.


Boken beskriver att det finns en mängd tecken på vattenbrist, men vi har glömt bort att lyssna på dom, ofta tar vi värktabletter för att få bort det onda, när det egentligen skulle kunna hjälpa med vanligt vatten. Ja boken är riktigt intressant.. jag har sett att den är slut på förlaget, men återkommer i nästa vecka med tips om var man kan få tag i boken.

Av Annajkon - 13 februari 2008 17:12

Precis hemkommen från en nätverksträff i Malmö. Under två och en halv timme pratade jag med så många jag hann, vilket blev cirka 40 st av nästan 400 som hade anmält sig. Det var oerhört givande och spännande för även om varje enskild individ har en bild av vem man är och vad man kan och vad man är ute efter, visar det sig alltid att bakom dessa önkningar finns det alltid en längtan efter något mer. Det var helt underbart när dessa ögonblick av insikt råkade infalla med just det som jag kan erbjuda. Nu fortsätter nätverkandet med att följa upp alla dessa kontakter.

Av Annajkon - 12 februari 2008 10:29

Råttor blev feta av lightdiet, läser jag i Sydsvenskan idag. En amerikansk undersökning visar att med sötningsmedel i maten lurar man kroppen att tro att man kan äta mer. Nytt?? Knappast, det har vi som varit misstänksamma mot lightprodukter och ofta ordat om konstgjorda sötningmedel haft på känn ja tom trott oss veta. Bra att de undersöker saken, om än på Råttor, det är ju trots allt Råttans år iår... Professorn på överviktsenheten på Karolinska sjukhuset kommenterar uppgifterna med att man kan inte veta så länge man inte gjort motsvarande undersökning på människor.


Det borde väl var och en begripa att konstgjorda ämnen blir inte bra i naturliga miljöer, som tex kroppen - fast man kan ju undra, läste häromdagen att vi får i oss 6-8 kg livsmedelstillsatser i månaden per person.


Läs artikeln i sin helhet i Sydsvenskan

eller Aftonbladet 

Av Annajkon - 11 februari 2008 14:46

Idag är en sån där trist dag, måndag och gråmulet, men igår var det underbart varmt soligt och fågelkvitter, jag var ute hela dagen, njöt i solens sken och rensade lite ogräs.

Av Annajkon - 7 februari 2008 09:21

Idag är första dagen på Råttans år, men inte bara det utan också första dagen på en ny tolvårs period. "Eftersom Råttans år inleder de tolv djurens kretslopp, anses det vara det bästa året för att iscensätta nya planer och utveckla nya områden. På ytan kan dettyckas stillsamt, men på djupet planeras alla möjliga förändringar. En lös åsikt kan plötsligt förvandlas till en revolutionär idé, ty detta är en tid för intensiv kreativ verksamhet, en tid när nya horisonter skymtar och påminner om att tusentals möjligheter ännu är oprövade. Det är också en tid för nya metoder, nya planer, omorganisation och kraftsamling. Kanske blir det mothugg och skepsis senare, men nu är det rätta tillfället att skissa huvuddragen i planerna.


Internationellt är Rått året (alla år under vårt århundrande vars två sista siffror kan delas med tolv - tex. 1960, 1972, 1984, 1998) är inte särskilt anmärkningsvärda. Historiker skulle dock kunna hävda att några frön till världsomspännande katastrofer såtts under Rått-år genom en till synes betydelselös men inte desto mindre avgörande handling. Beträffande hälsan betyder starten av ett nytt kretslopp förnyad kraft. Småkrämpor försvinner, medan allvarliga problem stabiliseras. När det gäller kärlek anses detta vara ett bra år för de flesta. De som saknar en partner hittar en, medan de gifta kan räkna med tillökning i familjen, antingen barn eller barnbarn". Allt enligt Derek Walters bok Ming Shu ( i svenska upplaga som jag inte hittar någon annanstans än i min egen bokhylla)


China Sisters hittar jag följande råd alla ni som är födda i Råttans år ska bära något rött plagg på er varje dag under året som kommer för att det ska bringa er extra lycka. Det var tolv år sedan sist det var Råttans år, så alla som föds iår eller fyller 12, 24, 36, 48, 60 eller 72 år fram med röda strumpor och tröjor att ta på er.


Vill du veta vilket år du själv är född och hur råttans år blir specifikt för dig?

Klicka här!


Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards