Direktlänk till inlägg 29 januari 2008

Fyra saker att vara tacksam över

Av Annajkon - 29 januari 2008 09:04

Varje morgon innan jag stiger upp tänker jag ut fyra saker att vara tacksam över, det har jag gjort sedan innan jul och jag har för varje dag hittat fler och fler saker att vara tacksam över. Idag tänkte jag på tystaden, tryggheten, säkerheten och lugnet. Det blir ännu tydligare att det finns så mycket att vara tacksam för när man läser min vän Sabine Garthners mail från barnhemmet i västra Kenya, där blodiga illdåd den senaste tiden har kommit närmare och närmare henne och alla barnen.


Hon skriver: Tidigare har jag varit lite osaker pa hur mycket jag skulle beratta for er hemma, sa manga ar oroliga. Jag har varit kluven mellan  att lugna er eller beratta allt. Har hallt tillbaka lite... Inte langre. Det ar ett helvete manga manniskor ar med om har och framforallt de senaste dagarna har det kommit valdigt nara oss sa nu valjer jag att beratta allt vi ar med om. Informationen behover komma fram.


    Manga mordade i Nakuru (närmsta staden)och rykten gar att Kampi Ya Moto (byn där barnhemmet ligger)  ska rensas pa kikuyu och 2 bussar ar pa vag dit pa eftermiddagen.. Vi ar ca 5 km darifran och majoriteten hos oss ar kikuyu. Vid halv 6 tiden sag vi rok fran byn.
    Detta gar inte langre. Jacinta och jag maste in till Nakuru for att hitta
bevapnade vakter. Chaufforen berattade att dagen innen hade han kort forbi flera lik.Fruktansvart obehaglig stamning i stan.

Vi kor en runda och ser flyttlass i mangder; allt fran folk som kor sina saker
i skottkarror till lastbilar overfulla med mobler och manniskor hogst upp.  Vid vagkanterna sitter folk med sina saker, getter och kor och vantar pa transport. De har flytt med sa mycket de kunde ta med sig.

    Manga man star med jarnror och pangas ( ungefar som en machete ). Manga star i grupper.

    Bilar har brants under natten och det ryker mycket fortfarande fran olika
hall. Mangder med militarer. Det ar forbjudet att fotografera dem men det blev manga foton pa allt annat.

    Vi kom till ytterkanten av stan. Chaufforens ruta var nervevad sa han kunde prata med folk och vid ett stalle blev han radd, de ropade: Ta inte hit vita sa de kan sprida daligt rykte om oss. Har inte namnet pa dem just nu men de kallas for kikuyu maffian. De kraver att manniskor ska leva enligt det gamla traditionella och tycker bl a  inte om vita och vart sjalvstandiga leverne.

    Det var gransen, vi akte in mot centrum igen.

    Alla affarer var stangda, tom bankerna och vi ser mangder med militarer, tungt bevapnade
    Dar vi sitter och pratar syns manga journalister. Nu hander mycket i Nakuru och omnejd. Vi hor att journalister har blivit misshandlade, framst tydligen av den har maffian, de vill inte att det ska rapporteras utomlands. Senare hor vi ocksa att bara nagon ar vit tror de att man ar journalist och kan raka illa ut.


Läs hela mailet i sin helhet.


 

 
 
Lovisa

Lovisa

29 januari 2008 09:27

Det ska jag nog börja med.. de flesta skulle nog må bra av att tänka på vad de faktiskt har istället för vad de saknar. Bra tips!

http://www.metrobloggen.se/loviissa

 
Lovisa

Lovisa

29 januari 2008 14:35

Ja då slipper man lära sig allt om E-nummer och andra konstiga ingredienser! Väldirg intressant blogg du har!

http://www.metrobloggen.se/loviissa

 
Anna

Anna

29 januari 2008 15:24

Tack Lovisa! Ja jag brinner verkligen för det jag gör och jag lovar att du kommer att hitta fortsatt intressanta saker här, skriver om det mesta som kommer i min väg.

http://www.ajkon.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annajkon - 20 oktober 2010 13:58

har vi fått in så många nya spännande kontakter på vår hemsida. Igår var det ett duktigt medium, idag en kunnig homeopat, i morgon en välrenommerad healer??   ...

Av Annajkon - 17 maj 2010 12:51

Efter en hel del meck den senaste tiden är videon äntligen klar. Är mycket nöjd och glad att den ser så proffsig ut, jag hade inte kunnat göra det bättre själv. ;-) ...

Av Annajkon - 27 april 2010 09:23

Nu är det för första gången vetenskapligt bevisat att det lönar sig att vara givmild. Oavsett om det gäller Haiti, Chile eller någon annan katastrof så finns det alltid människor som vill hjälpa till. Och det lönar sig mer än man kan tro visar en ...

Av Annajkon - 26 april 2010 20:05

Österländsk läkekonst, som shiatsu och akupunktur, kan förklaras vetenskapligt, hävdar vissa västerländska forskare. Med ny teknik kartlägger de det energiflöde i kroppen som kineserna talat om i tusentals år. – Visste vi mer om energi och d...

Av Annajkon - 20 april 2010 11:34

Jag var och gjorde synundersökning igår, det var som jag misstänkte, skärpan har blivit bättre, ... och jag behöver inte köpa nya ;-D det betyder att resan till John of God har gjort verkan, i januari förra året var allt förfärligt suddigt utan g...

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards