Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Annajkon - 5 januari 2008 09:46

Jag besökte Ias blogg, hon berättade om all sin bantning under alla år och jag vill gärna dela med mig på mina erfarenheter kring bantning.


Jag har aldrig bantat, inte för att jag inte behövt det utan för att jag inte kan hålla fokus så länge. Förr fastade jag en-två gånger om året och gick ner i vikt på det, men nuförtiden vet jag att rätt mat och motion är det enda som hjälper på mig. Jag har alltid varit intresserad av min hälsa och provat många alternativa metoder för att må bättre själsligt och fysiskt. Den senaste kicken var ett besök hos en Ayur-Vedisk terapeut.

AyurVeda är den traditionella indiska medicinvetenskapen, med traditioner många tusen år tillbaka, baserat på vedaskrifterna och den lär vara världens äldsta systematiserade läkekonst. Ayur-Veda betyder på sanskrit "kunskap om livet". Den bygger på ett holistiskt synsätt, dvs en helhetssyn på människan. AyurVeda är stort utomlands, men tyvärr inte här än, det går ut på att varje människa har sin egen unika kvalitet, vilket gör att bara speciell mat funkar om man ska gå ner respektive upp i vikt. För egen del ska jag fokusera på grönsaker, kyckling m.m men unvika rött kött, mejeriprodukter och vetemjöl, gör jag bara det kommer jag att må mycket bättre och också kunna hålla vikten.

Av Annajkon - 5 januari 2008 09:25

Idag ska det snöa hela dagen har dom lovat, men än är det inte vitt på marken. Om det blir som jag tror,kommer det några ynka flingor som lika snabbt smälter bort. Likabra det, för visst är det fint med snö, men är inte julen vit då kan det vara. I januari går vi ju mot våren igen och då kan iaf jag klara mig likabra utan snö här i Skåne.

Oavsett är dagen min och jag  tar mig nog en tur ut på min fortfarande välfyllda vind för att se om det inte finns något ytterligare som jag kan förpassa till förgängligheten

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards