Alla inlägg under januari 2008

Av Annajkon - 22 januari 2008 08:57

Idag är en sådan dag som jag bara känner mig så lycklig och nöjd med livet. Inte ens morgontidningens negativa rubriker har fått mig ur balans. Vaknade tidigt av mig själv redan strax efter sex, låg och mornade mig till strax efter sju, kom på att jag skulle tvätta... gick ner och slängde i två maskiner. Upp och käka frukost, bovetegröt med linfrö, Supergreendrink med dagens dos av vitaminer. Och nu sitter jag vid datorn.


Om jag nu ska ha någon teori om varför det är såhär idag och inte alla andra dagar, kan jag tänka mig att det kan bero på att jag mådde ovanligt bra redan igårkväll när jag somnade. Läser en bra bok just nu, Insikter om Mirakel - författare Curt Jonsson, den lämnar bra vibbar i mig. Hittade den för 117kr på Internetbokhandeln

Av Annajkon - 21 januari 2008 17:20

Idag har jag fått hela Källans program. Förutom att själva programmet var jättefint, var innehållet väldigt inspirerande och spännande. Massor med datum som intresserade mig... några exempel Seans med Ewa Olsson, Tarot med Atsrid och Gunnel, Två filmkvällar med mig :-D Föredrag om drömmar, om Ayur-Veda!!! om peruansk shamansk energimedicin, astrologi, Edgar Cayce och en kväll med en riktig shaman som jojkar....Allt på plats i kalendern.

Av Annajkon - 21 januari 2008 16:02

Jag njuter verkligen av denna bok, den är välskriven och inspirerande och berättar om vad man kan ha varit med om i sina tidigare liv och vad man kan ha för nytta av att veta det i det nuvarande livet. Brian L. Weiss som skrivit boken har lång erfarenhet inom psykiatri och har även jobbat som huvudlärare vis Yale University School of Medicin. Han har tidigare skrivit många uppskattade böcker inom ämnet, bl.a Många liv många mästare, och Tidigare livs läkande kraft. Böcker som jag bägge läst med stor behållning. Jag hittade den för 172 kronor på Bokus

Just den här boken handlade inte bara om tidigare liv utan också om möjliga framtida liv, det var mycket skönt att få läsa om det, det gav mig tilliten till att det blir bra, även om det ser hotfullt ut nu, med all miljöförstöring m.m


Böckerna inspirerar också att göra resor bakåt i tiden tillsammans med en regressionsterapeut, jag har en del i mitt nätverk så jag har en del att välja på.


Av Annajkon - 18 januari 2008 19:32

Jag har avbrutit min diet.Jag blev bara så trött på att äta denna Specialsoppa, stod inte ut med varken lukten eller smaken och även om jag idag ätit den spetsad med kokta mungbönor, kunde den inte bli så god att jag skulle kunna tänka mig att äta en enda tallrik till.


Av Annajkon - 17 januari 2008 09:56

Jag tillhör den förhoppningsvis lilla skara som har alla böckerna i bokhyllan men inte lyckats läsa en enda av dem till slut. Författarens gudssyn är det som störde mig mest, böcker i dialogform har jag också lite svårt för, speciellt som jag inte hade ställt  de frågor som frågaren gör i boken. Men jag ger inte upp... nu har jag beställt filmen för att ge mig själv chansen att förstå det fenomen som denna säljsuccé har blivit. Här kan man köpa filmen till en billig peng.

Jag kommer att visa filmen på Föreningen Källan den 10/4 

Av Annajkon - 17 januari 2008 09:25

6-8 bananer och tre glas mjölk låter som en rekommendation från Socialstyrelsen, men det är dagens meny i den ayurvediska hälsokuren som jag just nu äter efter. Förutom detta ska jag som vanligt koka specialsoppa och dricka tio glas vatten. Mår väldigt bra, känns som det är en bra kur för mig.

Av Annajkon - 16 januari 2008 11:04

Vet Du någon som kan vara intresserad av att stanna upp i tillvaron, stressa ner och upptäcka nuet, istället för att vara där och då och i framtiden, så tipsa dem gärna om min utbildning! Jag fick ett mail om detta... och vill gärna tipsa vidare...


Medveten Sinnesnärvaro

Personlig utveckling för välbefinnande och hälsa.


Genom att träna Dig i att vara närvarande i nuet, med alla sinnen närvarande, kan Du uppleva större tillfredsställelse, välbefinnande och harmoni med livet. Du möter bättre de utmaningar, påfrestningar och svårigheter Du ställs inför i det dagliga livet. Metoden kan liknas vid mångtusenårig zenbuddistisk meditation, utan religiösa inslag.

Att träna Sinnesnärvaro, kan även ses som ett komplement till traditionella behandlingsmetoder vid olika ohälso- och sjukdomstillstånd.

Du lär Dig att hantera och reducera ångest, oro, konflikter, stress, ”utbrändhet”, nedstämdhet, depression och psykosomatisk smärta.

Att utveckla Din förmåga till Medveten Sinnesnärvaro hjälper Dig att finna tillbaka till det viktiga i ditt liv; Dig själv och det Du vill med livet.

Cirkeln omfattar sju cirkeltillfällen. Cirkeln leds av Christa G. Ohlson


Av Annajkon - 15 januari 2008 19:45

Specialsoppan har varit riktigt god idag, jag kom på att om man inte mixar den så mycket, finns det bitar kvar att tugga på, då känns det genast mycket matigare. Dessutom är den superb utan kryddor, då kommer smakerna fram tydligare. Ett annat tips är att bara koka upp det hela, och inte låta det koka sen. Då blir det faktiskt riktigt gott.

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards