Alla inlägg under januari 2008

Av Annajkon - 5 januari 2008 09:25

Idag ska det snöa hela dagen har dom lovat, men än är det inte vitt på marken. Om det blir som jag tror,kommer det några ynka flingor som lika snabbt smälter bort. Likabra det, för visst är det fint med snö, men är inte julen vit då kan det vara. I januari går vi ju mot våren igen och då kan iaf jag klara mig likabra utan snö här i Skåne.

Oavsett är dagen min och jag  tar mig nog en tur ut på min fortfarande välfyllda vind för att se om det inte finns något ytterligare som jag kan förpassa till förgängligheten

Av Annajkon - 4 januari 2008 10:15

Ibland kan dess visdomsord vara bra att påminna sig om


  • Var sann i ditt tal
  • Ta ingenting personligt
  • Ta ingenting för givet
  • Gör alltid ditt bästa
Av Annajkon - 4 januari 2008 09:40

idag är det kallt, tom inomhus, vinden ligger på och det fladdrar i gardinen. Ja nu visar det sig hur isoleringen funkar, mindre bra alltså.

Av Annajkon - 3 januari 2008 11:53

I höstas fick jag mer och mer ont i nacken, först var det bara på natten och inte på dagen, vilket gjorde att jag glömde bort det och gjorde inget åt det. Men sen blev det ännu värre, så jag tog till slut kontakt med en Osteopat. Nu har jag gått hos honom sex gånger, det är mycket mycket bättre. Så åkte han på semester och jag ska inte dit förrän den 29:e igen. Och nu har jag ONT I NACKEN igen. Så pratade jag med Christer igår och han nämnde i förbifarten att spänningar i nacken och ont i bröstet/bronkerna kan vara orsakat av någon känsla i tidig barndom som är relaterad till mamma. Om det är så kan jag springa till osteopaten hur mycket jag vill, det onda i nacken kommer aldrig att gå över.


Ska prata lite mer med Christer ...

Av Annajkon - 3 januari 2008 10:59

Vid denna tiden förra året skrev jag som jag brukar en önskelista och en affirmation kring vad jag vill åstadkomma under året. Affirmationen som jag upprepat då och då under året har gång efter gång bekräftat för mig att jag är på väg och på mycket god väg. Samtidigt har jag bett om hjälp att få släppa de sista begränsningarna kring att vara jag fullt ut, helt utan att egentligen med intellektet gå in för att förstå, eller ens analysera vad det skulle innebära eller hur det skulle gå till.


Igår ringde Christer Karlsson och berättade om sitt arbete som TFT-terapeut. Han var mycket inspirerad och talade länge om alla resultat och insikter han kommit fram till. Och jag lyssnade. Och jag berördes så till den milda grad att allt som jag stoppat undan flöt upp till ytan igen och natten har gått åt till att bearbeta. Min övertygelse om att vi är alla ett fick ytterligare en bekräftelse och jag kan se detta samtal som ett led i min önskan för ett år sedan att ....


JAG GÖR DET MÖJLIGT ATT VARA ALLT JAG ÄR 


De bästa och mest bestående förändringarna är de som kommer i sin egen takt utifrån en önskan och en längtan. 

Av Annajkon - 2 januari 2008 12:31

Det finns någon konstig föreställning att man ska vara så skeptiskt mot den traditionella läkarvetenskapen så att man inte ens ska anlita den. Det är åsikter som jag stöter på ibland. Många går inte och undersöker sina bröst, eller tar andra cancerprov, för att de misstror läkarna. Jag tror inte på att vi någonsin kan samarbeta om vi hyser agg och misstror varandra, som det är just nu förekommer detta från bägge håll.


Av Annajkon - 2 januari 2008 12:28

Jag börjar denna dag med att ringa till vårdvcentralen och får tid klockan 10.00 Nu är jag hemma igen och påbörjat medicineringen mot astma, vilket jag gör i tre veckor till att börja med, sen får vi se. Jag kan ju egentligen inte veta om det fungerar förrän jag utsätter mig för det som jag annars blivit sjuk av. Långa raska promenader med öppen mun i kallt väder och kattmys.

Av Annajkon - 1 januari 2008 19:58

visst är det underbart med ett nytt år, alldeles blankt och fullt av möjligheter. Massor med idéer om hur detta år ska bli ännu bättre än det förra. Kom hem till Landskrona mitt på dagen idag, efter att ha firat storslaget med familjen. Var uppe tidigt i morse och tog en lång promenad i solen. Njöt av det vackra vädret.


Just nu är jag mycket trött, det blev inte många timmars sömn, efter en sen nattamacka vid tvåtiden inatt. Och imorgon är det jobbdax igen :-D

Presentation


www.ajkon.se

Omröstning

Vilket begrepp av följande är mest relevant för dig?
 alternativ medicin
 komplementär medicin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards